Gå till innehåll

Nån som har erfarenhet av denna sjöborre?


shreek

Rekommenderade inlägg

Jag har inte haft den själv beroende på att de jag skulle ha kom i 15 cm storlek :) De gick till Sjöfartsmuseet istället. Den blir alltså stor! Jag Googlade runt på den då när det var aktuellt men kunde inte hitta några uppgifter om att den inte var revsäker. Men som sagt - ingen egen erfarenhet.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte revsäker ? Nån sån info har jag inte hittat . Ja den verkar bli stor men den är ju så snygg att det kan ja leva med :) jag är dock osäker på hur jag ska göra för att den inte skall svälta ihjäl ?. Står inget om att den äter kalk alger men det gör väll nästan alla sjöborrar eller ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den jag hade kan jag inte minnas att den växte något under den tiden jag hade den. Var nog i ett par år tror jag. Vet inte vad åldern är på dessa när de är ute i det fria, men det känns som ett djur som kan bli rätt så gammalt ifall det får lov att leva i lugn och ro. Kanske storleken kommer lite med åldern också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glöm inte att ta bort all sten som är nära glaset!!!! Hr en svart borre och han knuffar fan ner allt och har vält en sten ett par gånger... Har en svart borre med långa taggar och den växer som en galning! Och äter på alla mina stenar så dom blir vita xD och dom renar rutorna mkt bättre än sniglarna :) men ha inte någon digital termometer med sladd på i karet! Min borre klippte den...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...