Guest junkie Postat 24 mars 2005 Postat 24 mars 2005 Hej,En liten fråga, hur länge bör man vänta tills man skall slänga i en UV-C i ett nystartat akvarium?MVH, Andreas Citera
wrang Postat 24 mars 2005 Postat 24 mars 2005 Inte alls tycker jag. Skaffa ett då du har fiskar som har lätt att få vitaprick Citera
Nito Postat 24 mars 2005 Postat 24 mars 2005 frågan är väl kanske om man inte ska köra igång det direkt? jag hade nog haft lite mer fiskar i min burk om jag harde kört igång mitt direkt, men dum som man är så lät jag bli och det kostade en del....nu är det igång så man ska väl slippa tråkigheter framöver förhoppningsvis. Citera
Joru Postat 26 mars 2005 Postat 26 mars 2005 Ska man ha uv-c:n igång hela tiden eller bara några timmar om dagen? Tycker man har hört lite olika bud om detta. Citera
stigigemla Postat 26 mars 2005 Postat 26 mars 2005 Man brukar ha det igång det dygnet runt. Det är viktigast på nätterna och en månad efter att man köpt nya djur. Citera
Nito Postat 26 mars 2005 Postat 26 mars 2005 jag kör mitt dygnet runt, en lmapa kostar någon hundring och ska bytas efter 9000 timmar eller liknande, det är ingen kostnad i sammanhanget och det kan bli dyrt att snåla anser jag numera... Citera
Daniel Postat 26 mars 2005 Postat 26 mars 2005 det kan bli dyrt att snåla anser jag numera...vad menar du? har du råkat ut för någon parasit? Citera
Nito Postat 26 mars 2005 Postat 26 mars 2005 jag fick prick på mina kirurg och lite på en Ecenius och medecinerade och nu är alla mina räkor döda samt eceniusen och en dvärgkejsare och min tro är att om jag inte fått pricken så hade jag sluppit allt strul.Med UV-C så är risken betydligt mindre att få prick. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.