Gå till innehåll

Newbie med RSM 130D


MaddeI

Rekommenderade inlägg

Det kan jag inte minnas att jag tagit så bra bilder... men man kanske skulle ta stativet, byta objektiv och sätta sig en stund och spana, frågan är bara när man ska få tid med det :(

Tack själv, träffas har vi gjort tidigare men trevligt att vi hann snacka mer denna gången :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 320
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det tycker jag att du sak göra, det är ju jäkla kul! Uppenbarligen alldeles för mycket tid på kvällarna med tanke på hur många bilder jag har hunnit ta på karet på ett par veckor. ;) Men det är klart, när dottern har lagt sig på kvällen så är det ju 3-4 timmar att slå ihjäl innan det är dags för sängen.

Jag, vi träffades i Bromölla, men då hade jag ingen större koll på vems namn och användarnamn som hörde till vilket ansikte, mest kanske för att jag inte pratade med så många den gången. Den här gång blev det mer prat, dessutom fick jag ju ett ypperligt tillfälle hos Stig att para ihop namn med ansikten. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer väldigt bra! Hur går det med ditt kar annars då?

/André

Ja, lite koll har jag. :) Det var trevlig att träffa dig! Antar att det blir alldeles för lätt om jag gör samma test? :)

Jo tack, det går bra tycker jag. Värdena börjar bli ganska bra nu, NO3 har gått ner från 80 till 2. KH, CA och MG har gått upp, men KH och CA är ännu lite i underkant, PO4 är fortfarande 0, och PH kunde varit några 10-delar högre. Men allt verkar trivas.

Det blev en ju rejäl befolkningsökning i karet i helgen, vilket är jättekul. Men ljuset känns ju trist som f-n när man har varit och kollat på Larrys kar, så det vill jag verkligen göra något åt snart!

Hur går det själv? Tänkte svänga förbi dig någon gång på väg hem från Helsingborg.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, lite koll har jag. :) Det var trevlig att träffa dig! Antar att det blir alldeles för lätt om jag gör samma test? :)

Jo tack, det går bra tycker jag. Värdena börjar bli ganska bra nu, NO3 har gått ner från 80 till 2. KH, CA och MG har gått upp, men KH och CA är ännu lite i underkant, PO4 är fortfarande 0, och PH kunde varit några 10-delar högre. Men allt verkar trivas.

Det blev en ju rejäl befolkningsökning i karet i helgen, vilket är jättekul. Men ljuset känns ju trist som f-n när man har varit och kollat på Larrys kar, så det vill jag verkligen göra något åt snart!

Hur går det själv? Tänkte svänga förbi dig någon gång på väg hem från Helsingborg.

/Madde

Ja de blir nog lite väl lätt, hehe! Det är alltid kul att få ett ansikte på folket man snackar med. :)

Kul att det är på rätt väg iaf. :) Är du händig så kan du alltid bygga eget annars finns de rätt många varianter på led och välja på.

Jo de går väl rätt bra. Gott om alger i det lilla karet och i det stora så tynar knapparna bort. Annars växer det på bra. Du är välkommen inom när du har vägarna förbi. Tror du ska ha mitt nummer om jag inte minns fel.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tycker jag att du sak göra, det är ju jäkla kul! Uppenbarligen alldeles för mycket tid på kvällarna med tanke på hur många bilder jag har hunnit ta på karet på ett par veckor. ;) Men det är klart, när dottern har lagt sig på kvällen så är det ju 3-4 timmar att slå ihjäl innan det är dags för sängen.

Jag, vi träffades i Bromölla, men då hade jag ingen större koll på vems namn och användarnamn som hörde till vilket ansikte, mest kanske för att jag inte pratade med så många den gången. Den här gång blev det mer prat, dessutom fick jag ju ett ypperligt tillfälle hos Stig att para ihop namn med ansikten. :)

Hoppas du fick bra betalt för att leka kassörska hos stig den kvällen.. Mycket bra gjort då allt gick väldigt smidigt då "någon" hade tv tid i passa....

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tycker jag att du sak göra, det är ju jäkla kul! Uppenbarligen alldeles för mycket tid på kvällarna med tanke på hur många bilder jag har hunnit ta på karet på ett par veckor. ;) Men det är klart, när dottern har lagt sig på kvällen så är det ju 3-4 timmar att slå ihjäl innan det är dags för sängen.

Jag, vi träffades i Bromölla, men då hade jag ingen större koll på vems namn och användarnamn som hörde till vilket ansikte, mest kanske för att jag inte pratade med så många den gången. Den här gång blev det mer prat, dessutom fick jag ju ett ypperligt tillfälle hos Stig att para ihop namn med ansikten. :)

Vi får väl se, har ganska mycket inplanerat tills på söndag, sen nästa vecka jobbar jag eftermiddag och då hinner jag knappt se karet upplyst :( Blir dessutom en liten minisemester efter nationaldagen så då är man ju inte ens i närheten av karet...

Precis det jag tänkte på :) Nä, jag pratade inte heller så mycket med folk då. Jag va helt ny och hade nog inte haft karet igång mer än nån vecka så jag lyssnade mest på vad andra pratade om och försökte snappa upp så mycket info jag kunde ;)

Mycket lättare denna gången faktiskt för då fattade jag nästan allt folk snackade om :) utom när Stig och Lasse satte igång och diskutera :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de blir nog lite väl lätt, hehe! Det är alltid kul att få ett ansikte på folket man snackar med. :)

Kul att det är på rätt väg iaf. :) Är du händig så kan du alltid bygga eget annars finns de rätt många varianter på led och välja på.

Jo de går väl rätt bra. Gott om alger i det lilla karet och i det stora så tynar knapparna bort. Annars växer det på bra. Du är välkommen inom när du har vägarna förbi. Tror du ska ha mitt nummer om jag inte minns fel.

/André

Händig är jag kanske, men jag tycker LED verkar så j-a tråkigt. Vill ha, men orkar verkligen inte sätta mig in i det tyvärr.

Trist att knapparna tynar bort, men bra att resten växer bra i alla fall.

Nej, jag har nog inte ditt nummer tror jag. Skickade PM när jag passerade förra gången.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas du fick bra betalt för att leka kassörska hos stig den kvällen.. Mycket bra gjort då allt gick väldigt smidigt då "någon" hade tv tid i passa....

Med vänlig hälsning, Manne

Haha, ja mycket bättre än det ideella arbete jag hade tänkt mig! :) Jo, det flöt på bra tycker jag. Han ni hem i tid tills det började? :) Jag missade första två timmarna, vilket iofs var självförvållat, men inget som gjorde så mycket kände jag.

Men det var en otroligt trevlig dag och em/kväll i alla fall! Trevligt att träffa dig och "någon som hade en tv-tid att passa". :)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Händig är jag kanske, men jag tycker LED verkar så j-a tråkigt. Vill ha, men orkar verkligen inte sätta mig in i det tyvärr.

/Madde

Jag håller helt med dig om att Led verkar vara så in i H*lvete trist att hålla på med, men jag har faktiskt hittat ett sätt som är enkelt och näst intill idiotlätt att koppla ihop. Ska försöka hinna lägga upp en tråd om mitt bygge till clownhotellet snart...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi får väl se, har ganska mycket inplanerat tills på söndag, sen nästa vecka jobbar jag eftermiddag och då hinner jag knappt se karet upplyst :( Blir dessutom en liten minisemester efter nationaldagen så då är man ju inte ens i närheten av karet...

Precis det jag tänkte på :) Nä, jag pratade inte heller så mycket med folk då. Jag va helt ny och hade nog inte haft karet igång mer än nån vecka så jag lyssnade mest på vad andra pratade om och försökte snappa upp så mycket info jag kunde ;)

Mycket lättare denna gången faktiskt för då fattade jag nästan allt folk snackade om :) utom när Stig och Lasse satte igång och diskutera :snurrig:

Du får ta det när det blir tid över någon gång framöver, i höst när vädret är trist igen. :)

Ja, denna träffen var mycket lättare att hänga med i samtalen. Dessutom hade man ju träffat många av de som var på träffen denna gång, någon eller några gånger tidigare nu, till skillnad mot förra träffen då jag bara hade träffat 2 av dem som var där tidigare.

Att hänga med i Stig och Lasses diskussion ska vi nog inte räkna med att göra än på många år. :)

Jag håller helt med dig om att Led verkar vara så in i H*lvete trist att hålla på med, men jag har faktiskt hittat ett sätt som är enkelt och näst intill idiotlätt att koppla ihop. Ska försöka hinna lägga upp en tråd om mitt bygge till clownhotellet snart...

Där ligger mitt problem, så fort jag ser att det står LED i rubriken på en tråd så klickar jag upp den och bort den direkt så den försvinner ur listan. Orkar inte ens börja läsa om det. Men om det är så enkelt, så kanske jag får läsa det du skriver sen i alla fall då. :)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ahhh inte då:)

Kan inte löda, inte elektronik, ingenting om fläktar och nästan inget om kylning men fick ihopat ändå.

Ställ lite frågor på era funderingar här på forumet så löser det sig.

Ja, det fick du ihop din HDTV riktigt bra! :)

Svårt att ställa frågor när man inte vet vad man pratar om och vad man ska fråga om dock.

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, ja mycket bättre än det ideella arbete jag hade tänkt mig! :) Jo, det flöt på bra tycker jag. Han ni hem i tid tills det började? :) Jag missade första två timmarna, vilket iofs var självförvållat, men inget som gjorde så mycket kände jag.

Men det var en otroligt trevlig dag och em/kväll i alla fall! Trevligt att träffa dig och "någon som hade en tv-tid att passa". :)

/Madde

"möget" började 21.. Var hemma i soffan med pizza upp plockad på vägen 20:58.. Så det var på håret.. Men gick.

Jätte trevligt o träffas den tid det blev.. Kör du genom stan så bara messa.

Trevligt att du fick "bra" betalt.. :):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"möget" började 21.. Var hemma i soffan med pizza upp plockad på vägen 20:58.. Så det var på håret.. Men gick.

Jätte trevligt o träffas den tid det blev.. Kör du genom stan så bara messa.

Trevligt att du fick "bra" betalt.. :):)

Med vänlig hälsning, Manne

Det var vältajmat! :)

Jag messar nästa gång resan går genom Hässleholm, har ditt nummer. Hör gärna av er om ni är här uppe i metropolen oxå! :)

/Madde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snygga bilder. Bättre än en annan som tar med iphonen hela tiden:)

Tack Christian! :)

Jag har också använt iPhonen ganska länge, alla bilder i denna tråd fram tills för ca 2 veckor sen är tagna med iPhonen, och det funkar ju också. Men inte dessa då, och visst är det mycket roligare att ta kort med en riktig kamera. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kan ja tänka mig att det är:) man ser verkligen skillnaden. Lite roligare när man får med allt och inget är suddigt:)

Det är ingen garanti fastän man använder systemkamera, för och få dom senaste 20 bra bilderna tog jag säkert 150 dåliga...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kan ja tänka mig att det är:) man ser verkligen skillnaden. Lite roligare när man får med allt och inget är suddigt:)
Det är ingen garanti fastän man använder systemkamera, för och få dom senaste 20 bra bilderna tog jag säkert 150 dåliga...

Till skillnad från mig som bara tog fyra kort igår kväll och sen la ut dem på SVG. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...