Gå till innehåll

ta död på glasros


Notna

Rekommenderade inlägg

tjenare som titeln säger.har fått en glasros i karet, dom tidigare gångerna har det varit på en sten som man har kunnat lyfta upp ock sen med hjälp av en spruta döda den med kokande vattenmen nu har den hamnat på en sten som ligger längst ner och har ingen lust att riva allt.om man doppar ner sprutan under ytan kommer vattnet vara tillräkligt varmt för att ta kol på rose?hur gör ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kört med kokande vatten i spruta även långt ner i karet och det har fungerat utmärkt. Jag brukar trycka ut vattnet ganska snabbt så att det inte kyls av i kanylen. Plastdelen av sprutan är ju kanska bra isolerande så där hinner det inte kylas av så snabbt. Sen tror jag den dör av betydligt lägre temperaturer än kokande så det ska nog går bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns även medel för detta att köpa, ifall du är osäker på det där med kokande vatten, Joe's Juice är ett av flera, och det ska även gå bra att använda dig av kalkvatten i en tjock mix, detta ska också ta kål på dem.

Sen har vi en variant som består av djur som käkar glasrosor, pepparmintsräka tex, finns även en del filfiskar som tar dem.

Lycka till i jakten!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ättika och kalkwasser har jag kört med på dom få jag haft och det har funkat...inte kommit tillbaka eller spridit sej....har pepparmintsräka med men det drar bara en love i karet på natten och dagtid sitter den och trycker i en håla och va inte intreserad av någon glasros tyvärr :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...