akutmottagning Postat 5 april 2012 Postat 5 april 2012 byggde en fraghylla för ca 89 kr 4 hyffsat stora sugproppar, plexi 4mm som jag värmde och bockade inget speciellt men va ganska skoj o blev nöjd Citera
akutmottagning Postat 5 april 2012 Författare Postat 5 april 2012 snyggt! Får man fråga hur du bockade plexin? Varmluftspistol bara värma jämt och länge, över en tex bordskant. Bockar sig av sin egen vilkt när den är varm nog Citera
mikoto Postat 7 maj 2022 Postat 7 maj 2022 Vill du borra hål i akryl så kan du använda ett vanligt metallborr eller en stegborr. Det är ett lätt material att borra i, men ska du borra ett större hål så bör du borra ett litet hål först och sedan förstora det i flera steg. Därför är stegborret bra. 1 Citera
OR20 Postat 7 maj 2022 Postat 7 maj 2022 Jag har använt denna (https://www.biltema.se/verktyg/borr/metallborr/koniskt-platborr-hss-2000040859) och upplevde att det fungerade väldigt bra. Jag upplevde inte ens att man behövde flamma kanterna efter vilket jag annars har varit med om när man försökt med billigare borr. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.