carlsson Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 Hej tänkte göra om i karet lite! men vågar inte ta i LS då jag har massa fireworms som jag har sätt! hört att det inte är så kul och få ett bränn eller taggar Citera
Wiking Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 Det stämmer. Gå och köp dig ett par gummihandskar först, ta en sådan där sort som man brukar ha när man diskar. Citera
carlsson Postat 13 april 2012 Författare Postat 13 april 2012 det har jag hemma. såg en i går den var typ 10 cm på avriningsboxen Citera
kvalle Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 hur tjocka bör dom vara??finns ju dom som känns tunnare och tjockare.eller handlar det helt enkelt att ha någe som skyddarfingrarna?kanske inte past handskar då da;) Citera
Virse Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 Det är klart att det går att hantera LS utan gummihandskar. Dessa maskar vill ju inte stickas, är man försiktig så ska det gå bra. Men vill man inte behöva oroa sig så. Finns ju klassiska diskhandskar att köpa i mataffären som är rätt långa och lagom tjocka. Citera
DaTrucka Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 Kolla då så di får tag på handskar UTAN pulver. Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera
StoffeSwe Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 Maskarna kommer ju inte fram och anfaller dig (inte mina iallafall), de sticks bara om man tar på dem. Om du kan se vart du stoppar händerna är det oftast ingen fara. Jag har aldrig blivit stucken och jag slutade använda handskar någon månad efter jag började (om jag inte har sår på händerna), så på ca 2,5 år har det inte varit ett problem för mig. Citera
akutmottagning Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 har själv aldrig använt handskar och har byggt om 3 ggr pågrund av ras i karet. men visst kan handskar vara ett alternativ Citera
Notna Postat 13 april 2012 Postat 13 april 2012 har inte heller använt handskar nån gång.och det har blivit en del rotande i stenarna efter ras och dylikt.kolla bara vart du sätter händerna så e de lugnt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.