Gå till innehåll

Hjälp, jag behöver flytthjälp! (Åstorp, Hbg)


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Har i helgen flyttat till nytt hus, men hade manfall med flytthjälpen så vi hade inte möjlighet att flytta akvariet.... Nu måste jag flytta karet till helgen, 28-29.e, och står utan bärhjälp.... Finns det någon eller några som kan ställa upp och hjälpa mig? Karet står i Åstorp och ska flyttas några hundra meter, så det bör gå ganska fort.

Bäst är om det blir på söndag 29:e, så kan jag förbereda allt på lördag så att det bara blir själva karet jag behöver hjälp med.

Karet är 130x70x70 med några cm betongbakgrund i så det är ganska tungt, men 3-4st så fixar vi det. Betalar så klart gärna soppa för körning, fixar nått käk och några fraggar (har dock inga klara till helgen) som ersättning!!!

Är i stort behov av hjälp, ska vara ute från lägenheten på måndag 30/4....

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon mer som skulle kunna tänka sig att hjälpa till en stund på söndag?

Lagge o Heske kan ni runt vid 11-12-tiden? Eller funkar det bättre tidigare eller senare? Ska som sagt gå relativt fort!

Jättetacksam för hjälp!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter bra med samåkning, vartifrån? Jag är utan bil, men kan lätt ta mig till någon tågstation för uppsamling, Eslöv kanske? Är öppen för förslag på lösning. Eventuellt är jag i Helsingborgs-trakten under helgen och har närmre till Åstorp, tar nog hojen om det är soligt! :)

Om någon av er behöver få tag i mig, sker det enklast på 070 265 88 03

/Nils

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det funkar för mig det också. Ifall du och Nils kör ihop er och sen kommer hem till mig så kan vi bestämma då ifall jag eller du ska köra vidare sen, det kvittar för min del.

Jag inväntar fortfarande besked ifall jag kan få hämtat mitt gamla kar på lördag istället så jag får återkomma med tid som passar mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det funkar för mig det också. Ifall du och Nils kör ihop er och sen kommer hem till mig så kan vi bestämma då ifall jag eller du ska köra vidare sen, det kvittar för min del.

Jag inväntar fortfarande besked ifall jag kan få hämtat mitt gamla kar på lördag istället så jag får återkomma med tid som passar mig.

Vem som kör kvittar, men får nog bli din bil. Man sitter inte tre vuxna bekvämt i min lilla polo... Gör så :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kör på förmiddagen då, det funkade för killen som ska hämta mitt kar att komma lite senare på eftermiddagen.

Jag kan köra, inga problem. Ska vi säga att vi kör runt 11-tiden från mig?

Nils, ifall du ska hänga på, kan du ta dig till Kävlinge så kan jag hämta upp dig på tågstationen där? Kolla vilken tid du är där så jag vet när jag ska finnas där. :)

Leif, tar du dig själv till Mattias?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar inte så stor roll för mig så det blir säkert bra :) Ska jag komma till dig före det då?

Kom du så du är hos mig kvart i 11, så blir det perfekt.

jag kan köra själv skall sticka vidare efteråt , vad är adressen :)

Jag skickar dig ett PM om detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena allihopa!

Jag kommer att ta mig till Mattias för egen maskin. Några polare undrade om vi inte kunde ta en hojtur imorgon, så det blir mc upp. Jag siktar på att vara framme vid 12, passar detta?

Tack Jimmy och Oscar för att ni hade ställt upp och forslat med mig annars! :)

/Nils

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är fantastiskt att se folk som ställer upp såhär för "främmlingar" på detta forum, kul att lästa en sådan här tråd istället för "barnkammaren" :)

EDIT: Var absolut inte menat som kritik att den tråden skapades utan mer stämningen i den. Var frågor som behövde tas upp, ville bara kommentera den hjälpsamma stämningen, sorry för att jag var otydlig :)

Ändrat av Reuben
PM från skaparen av Barnkammaren :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

sådär, då är sten, koraller o fisk flyttade, sumpen tömd på utrustning, belysningen demonterad, en del vatten kvar i karet o lite fix i sumpen, men jag ska fixa det imorgon f.m så att det nästan bara är karet o skåpet (och säkert hundra lösa småprylar...) kvar att flytta vid lunch imorgon :)

Några av korallerna slemmar som attans nu i sina tillfälliga kar, men jag hoppas de ska klara flytten okej.... Skönt att inte ha karet smockfullt med koraller :)

Åter tack för att ni ställer upp som ni gör!!!!!

Vi börjar med en liten fika vid 12 :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...