jimmy Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 Vilka fiskar finns det som ändrar färg ?Har en filfisk nu å den byter från mörk till ljus på sekunder.Frågan är vilka mer fiskar som gör detta ? Citera
jimmy Postat 23 april 2012 Författare Postat 23 april 2012 Mest nyfiken på grejen att dom kan ändra färg så ös på med fler arter om det finns Citera
Piggelin Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 Värstingen i den klassen //NiXoNSökte på Tielfish men hitta inte. Någon som vet vad det är för en firre? Citera
Yodelking Postat 23 april 2012 Postat 23 april 2012 Sökte på Tielfish men hitta inte. Någon som vet vad det är för en firre?Hoplolatilus chlupatyi Citera
VivaLaAdam Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Jag har sett en del exemplar i Danmark, där låg den på 600 dkr ungefär. Citera
Norberg Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Alla Parachillinus och många Cirrhilabrus kan ändra färg. Hanarna spelar för andra hannar, honor och alltmöjligt och då skiftar fägerna ibland dramatiskt.Vissa anthias kan också ändra färg vid vid samma förutsättningar som ovan. Citera
NiXoN Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Är denna vanlig i handeln pris ?Helt vanlig är den inte och ett relativt normalt pris lär ligga kring 1000kr, som glasyr på kakan så lär den vara lite krånglig o lyckas med.//NiXoN Citera
ballsam Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Det var det värsta..Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
timmpa Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Men lite fränt att ha en "disco" fisk i karet vore det väl Citera
NiXoN Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Vad jag kunnat läsa mig till så växlar den mest färg när den är stressad, så det är inte så att den går o blinkar nonstop.Var på väg o köpa en tidigare men det blev inte av...//NiXoN Citera
Laggeman Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Min papegojfisk skiftar färg när den blir skrämd eller ska sova för natten. Tar inte många sekunder för den att göra det, men inte lika snyggt som den i videon ovan.Har haft en kaninfisk som också har samma beteende, en Siganus unimaculatus.Ränderna på mina clowner blir rosa under natten, medans de är vita på dagen.Sjöhästar skiftar ju också färg, likaså grodfiskar i viss mån. Citera
knabbuziak Postat 24 april 2012 Postat 24 april 2012 Salarias Guttatus kan skifta färg rejält och är ju då åxå ett kul alternativ till den vanligare S. Faciatus. Har för mig att jag sett en i en medlems kar en gång, men han kan få dementera själv i så fall och rätta mig om jag har fel på art.Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.