Gå till innehåll

Svamp


petrol

Rekommenderade inlägg

Jag har länge haft gula svampar i mitt kar utan att egentligen tänka på det. De har börjat att sprida sig en hel del. Upptäkte vita samt rosa svampar igår.

Den största gula är som en knuten hand, största vita som en tumme (Inte tum, lever i skuggan) och de rosa är ca en tumme på alla håll. Svampar är som bekant filtrerare men finns det några negativa aspekter med att ha den i sitt kar? De kommer från LSen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min imperator klarade inte oodiniumet.. suck.. Men den rörde absolut ingenting när den levde. Har beställt en imperator, en narvarsus och en diachantus bland annat. Så det är fullt möjligt att svampbeståndet minskar. ;)

Stig: Jodå får jag över så meddelar jag dig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va det bara imperatorn som strök med du hade det ganska illa ett tag vill jag minas
Det var hårt ett tag.. :ledsen:

Ja det var imperatorn som strök med, de andra klarade sig. Känner mig nu i efterhand ganska så säker på att han var sjukdomsbäraren. I samma veva som oodiniumet så var det strömmavbrott som bekant. Då la en trigostegus upp. Och som grädde på moset så släppte sillikonet, och 3 fiskar hoppar ut ur det tillfälliga karet. :snurrig:

Men nu känns allt fint igen. Karet har nog aldrig sett så bra ut som det gör nu.

Både acroporor och mjukkoraller (och svamp då) växer så att det knakar (någon med kamera som är sugen på en kopp kaffe????). :nöjd:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...