Gå till innehåll

Använda "Heatproof Silicon Adhesive" som lim till LEDs?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Hej på er, är det någon som testat att använda "Heatproof Silicon Adhesive" för att limma sina LEDs på en kylfläns?

Jag köpte en tub när jag ändå köpte mina LEDs, bara nyfiken på vad andra tror om detta eller ifall någon har använt det själv?

Länk: http://www.ebay.com/itm/Heatproof-Silicon-Adhesive-/220856898366?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item336c18d33e

Det finns en annan variant som är grå också och som har lite andra egenskaper, men i grund och botten samma produkt, om jag förstått det rätt.

Det jag funderar på är om den jag köpt var fel modell, då det står att den binder till PVC och andra plaster, medan den grå står att den binder till aluminium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Heatproof är inte värmeledande - endast avsedd för att limma linser och reflektorer. den andra - den grå skall vara värmeledande, jag har använt den för att limma några sekundära flänsar men har inte vågat använda den till att limma själva LED-plattan på flänsen. Där använder jag den beprövade 2 komponenten från Artic.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Heatproof är inte värmeledande - endast avsedd för att limma linser och reflektorer. den andra - den grå skall vara värmeledande, jag har använt den för att limma några sekundära flänsar men har inte vågat använda den till att limma själva LED-plattan på flänsen. Där använder jag den beprövade 2 komponenten från Artic.

MVH Lasse

Tack Lasse, då kan jag iaf använda den till o limma linserna med så småningom. :)

Får se ifall mitt 2-komponents finns kvar av tillräckligt, annars får jag leta upp något annat.

Du skall ha Thermal Adhesive.

Tack Magnus, så långt är jag med. :)

Skulle denna kanske funka? Eller är det endast AA som gäller?

*Edit: Kanske denna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...