Genne Postat 29 april 2012 Dela Postat 29 april 2012 Hej, jag har en Eheim 1060 AX 30 pump till min skummare och nu undrar vad jag ska använda för pumphjul till den för att få bästa effekt?Vill helst inte riva ner den och slabba över halva golvet innan jag fått hem ett hjul.Någon som kan ge mig ett råd?MVH/Glenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 29 april 2012 Dela Postat 29 april 2012 Det beror ju till stor del på vad det är för skummare/typ av skummare.....venturi, needlewheel, syresten, dispergator etc Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 29 april 2012 Författare Dela Postat 29 april 2012 Det är en sådan här skummare med ett insug av luft på röret innan pumpen.The Deltec AP 851 Protein Skimmers incorporate the patented "Neuhaus" Pinwheel system, resulting in unsurpassed skimming performance. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 29 april 2012 Dela Postat 29 april 2012 Nålhjulsimpellern finns som reservdel att beställa - men frågan är om det inte är bättre att sätta dit en Aqua-bee 2000/1 needlewheel istället, vilken mer motsvarar de nya pumparna som sitter på deltec - borde gå att få på plats utan alltför stora modifieringar.Misstänker att en komplett A-bee kostar mindre än en orginalimpeller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Genne Postat 29 april 2012 Författare Dela Postat 29 april 2012 Tack Leffe då ska jag kolla upp det.MVH/Glenn Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 30 april 2012 Dela Postat 30 april 2012 Jag tror jag har ett sånt pumphjul liggande i källaren.Kollar när jag kommer hem i em. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.