Gå till innehåll

Akvarium utomhus


StoffeSwe

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte vart jag skulle posta det här så det fick bli övrigt.

Jag tänkte ha ett litet akvarium ute på balkongen när det blir lite varmare och undrar vad man kan ha i ett kar som står utomhus under sommaren?

Förra året hade jag ett kar som jag odlade artemia i och det gick bra. Då hade jag ett kar på runt 50L utan någon utrustning i, jag fyllde på med vatten i det när jag gjorde vattenbyten och det fylldes även på av regn, vilket gjorde att salthalten kunde variera ganska mycket.

I år tänkte jag ha ett kar på ca 10L. Troligtvis så kommer jag försöka skaffa en täckskiva så det inte dunstar lika mycket och så inte så mycket regnvatten hamnar i det.

Jag tänkte även ha en liten pump i karet för cirkulation, funderar även på en liten 10w doppvärmare som går på timer på kvällarna och nätterna.

Så till frågan, vad kan jag ha för levande i karet? Jag tänkte försöka ha lite macroalger och se om de överlever. Om jag inte kommer på något vettigare att ha i karet så tänkte jag nog ha lite artemia eller copepoder i karet, men då kanske jag hoppar över pumpen så djuren inte blir mosade.

Jag ser helst att det är djur/växter som kan leva/matas i mitt vanliga kar när sommaren är över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...