Gå till innehåll

Sandvändande clownfisk!


Hermanbrute

Rekommenderade inlägg

Har ett litet problem med min lilla clownfisk. Det är honan som har ett lite konstigt beteende som jag är lite nyfiken på varför den gör som den gör.

Den liksom är nere i ett hörn i akvariet(20cm ifrån anemonen) och sprattlar mycket med stjärten i sanden så det flyger sand överallt.

Jag har hört att det kan bero på att hon vill ha en anemon men det har hon ju så jag tycker beteendet är konstigt.

Sen så har jag en annan liten funderare:

Jag ahr 2st cirkpumpar. 1 på varje kortsida i akvariet. Så när hon sprattlar upp en massa sand så flyger det upp men mycket utav sanden går liksom i en båge ner till henne igen. Jag funderar lite på om hon rensar sanden på mat?

Mycket tacksam för svar! Börjar bli svårt att få det att se snyggt ut med sand överallt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detta händer ju till och från men jag ser ju aldrig några ägg någonstans. Förutom om jag vänder upp och ner på stenarna när jag "möblerar" om. Då ahr jag lyckats se någon liten röd/orange fläck. Men varför gör hon rent i sanden? Där lägger väll clownerna inga ägg?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...