wrang Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Tipps om bra sillikat filter som man sätter på Osmosapparatenför att ta bort sillikaterna på vattnetLätt och behändigt Citera
stigigemla Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Jag köpte en "osmose nachfilter silikat" (bestn:r 8410506) på Westaqua i Tyskland som verkar vara mycket bra. Däremot när jag lagt ordern visade det sig att de inte sände per efterkrav utomlands så jag fick girera pengar i förskott. Order 4/3 leverans 29/3 - inte så roligt. Men filtret verkar helt OK så en annan leverantör... Citera
Atrox Postat 3 april 2005 Postat 3 april 2005 Kolla med Bengan på Marinakvariet, jag köpte en Aquatic Nature osmos av honnom med silikat filter på, man kan köpa silikat filtret löst. mina kiselalger försvann på en vecka så det funka bra för mig i allafall. Citera
acuario Postat 4 april 2005 Postat 4 april 2005 Kolla här. jag har en likadan och kan bara varmt rekomendera dennahttp://shop.meeresaquaristik.de/csc_articles.php?VID=Q39gXsuYOv1r5Mt2&nPos=&saSearch[word]=silikat&saSearch[category]=0&saSearch[special]=0 Citera
jingfee Postat 12 december 2017 Postat 12 december 2017 Hej, Jag undrar, finns det osmosanläggningar som man inte måste montera permanent? Vi har varken så mycket plats i badrummet eller i köket att kunna ha det. Finns det möjligheter att montera någon slags outlet så att man kan sätta dit osmosanläggningen vid behov? Tusen tack för hjälpen! Citera
BatmanGefle Postat 12 december 2017 Postat 12 december 2017 Hej, Jag undrar, finns det osmosanläggningar som man inte måste montera permanent? Vi har varken så mycket plats i badrummet eller i köket att kunna ha det. Finns det möjligheter att montera någon slags outlet så att man kan sätta dit osmosanläggningen vid behov? Tusen tack för hjälpen! Med en https://shop.foretagsakvarium.se/product/osmos-koppling-till-kran kan du skruva av och på osmosanläggningen på t ex duschblandaren eller anslutningen till tvättmaskin på kranen om du har sån... Obs att gängorna kan ev. skilja lite mellan olika blandare så dubbelkolla innan.Jag fick skruva dit en gängadapter/övergångskoppling för att min skulle passa. Sent using Jedi mind trick. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.