frepet Postat 8 maj 2012 Postat 8 maj 2012 Tjena!Köpte en korall nyligen och sen ett par dagar senare såg jag att något annat växte på samma sten. Nu är frågan bara om det är något kul eller om jag bör göra livet kort för fripassargeraren. På ett sätt så tycker jag den påminner lite om en glasros men kan de även ha den där blågröna färgen, vad tror ni? Mvh/F Citera
Lasse Postat 8 maj 2012 Postat 8 maj 2012 Svårt att avgöra men inte hundra på att det är en glasros. Googla på bägarkorall och jämför.MVH Lasse Citera
frepet Postat 8 maj 2012 Författare Postat 8 maj 2012 Tack för svaret, skall googla på bägarkorall. Jag skall även se om jag kan ta en lite bättre bild och lägga upp. Mvh/F Citera
Trollsvans Postat 9 maj 2012 Postat 9 maj 2012 Det skulle inte kunna vara något så enkelt som en knapp som inte är helt fullvuxen?Har fått med ett tiotal knappar som liftare på de senaste korallerna. Citera
frepet Postat 11 maj 2012 Författare Postat 11 maj 2012 Tror inte det är en knapp men jag har lite för dålig koll för att utesluta något alls. Den är ju så liten också. Jag har iaf äntligen fått tummen ur och tagit en lite bättre bild även om det inte är säkert det hjälper så mycket. Det verkar dessutom finnas ytterligare en liten fripassagerare (den nedre ringen) Den är ca en halv centimeter stor bara så den är väl kanske ännu svårare att identifiera. hehe Hur som helst, all hjälp uppskattas! mvh/F Citera
Virse Postat 11 maj 2012 Postat 11 maj 2012 Kan det inte bara vara en knapp som blivit lite tilltygad och nu återhämtar sig? Citera
frepet Postat 12 maj 2012 Författare Postat 12 maj 2012 Det kanske är så ja.. får hålla ett öga på den och se hur det utvecklas. Tack för svaren! Mvh/F Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.