Gå till innehåll

Clown puts väck


Anna

Rekommenderade inlägg

Jag var inte säker på vilken kategori jag skulle välja, så om jag postar fel så får moderatorn gärna flytta på mig :)

I morse var allt normalt i vårt lilla kar (128 liter, buyo). Vi har haft det sedan januari och har bara 2 clowner, 1 blå/gul frökenfisk, 1 sjöstjärna (som mest är nergrävd i gruset), en liten eremitkräfta och några turbosniglar. Allt har varit frid och fröjd. Diverse andra invånare har börjat dyka upp "av sig själva", en baby-sjöstjärna, några anemoner som jag inte vet vilka det är, ett par musslor, ett par små rörmaskar (heter de så? Man ser bara ett fjäder-parasoll som sticker ut ur ett hål och vips så drar den in sig i bland).

Vi var borta under dagen och nu när vi kom hem var en clownfisk puts väck! Vi lyfte på stenar, tittade i filtret och bland biobollarna (karet har allt det där inbyggt bakom bakre väggen). Baby-sjöstjärnan ser jag på glaset nu, och den saknar två armar. Har vi något i vårt kar som äter på invånarna? Men vem skulle det vara? Jag kan inte tänka mig att de andra djuren är snabba nog, eller stora nog, för att få tag på en clownfisk? Om den dog av sig själv, kan den försvinna på bara 4-5 timmar?

Tacksam för idéer! Jag är livrädd att vi har ett monster dom jag inte kan se :/

Anna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack tack tack! :) Efter Hans svar så skickade jag ner sambon med en ficklampa för att titta en gång till, och visst fanns den där! Under proteinskummaren! Jag skulle svara med en gång men jag höll på att natta dottern, och somnade så klart själv... Så tusen tack till er alla!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...