Gå till innehåll

Jag är ute efter Rosa! ( Ej sps och fisk)


Sunny

Rekommenderade inlägg

Jag skulle vilja ha lite mer rosa i mitt akvarium hur gör jag ?

Vad kan man stoppa ner i karet som är rosa, bortsett från Sps-koraller och fisk ?

Många saker tycker jag oftast anses vara rosa men är egentligen orange "typ"

Kom gärna med förslag !

Svampar,LPS,skivor,knappar, rörmaskar etc etc.

Mvh

Suny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med snabba svar !

@Fredrik -Ok, jo såg rörmasken där i din tråd, den såg trevlig ut. Har en liknandem en den är röd-vit, får hålla ett utkik för rosa sånna då :)

@Ticky - Ja jusste Lemnalia kan ju ha ! bra tips.. men de brukar vara svåra att hitta ( de rosa) är floridan rosa eller orange, för jag har floridor som ska anses vara rosa.

Men tycker inte de riktigt är rosa.

Kul, fler tips mottages !

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker Floridan är helt klart rosa. Frågade även min flickvän och hon tyckte också den var rosa.

Köpte Lemnalian på Akvarieleasing förra veckan, även Floridan. Du kan hör med dem om de har kvar.

Annars kan jag nog fixa fram en fragg av Lemnalian. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@Andre - Jo det är sant, hmm helrosa vet jag inte faktiskt.

@Ticky - Men John, jag vet ju vem du är :) du hade ju hand om mina mörker koraller :) hoppas det gått bra.

Nu när du säger det tycker jag att jag minns en liten lila lemnalia hos dem, antar att jag är färgblind när det gäller florida, minns du de jag hade hemma, tyckte du de såg rosa eller oranga ut. måste bara få bekräfta om jag är färgblind eller ej :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det stämmer :)

Chillin gillade det inte hemma hos mig. Vet inte riktigt varför, men jag tror jag flyttade den en gång för mycket.

Annars gick det bra med Diodogorgian och Guaiagorgian, tills jag skaffade sjöhästar som klängde på dem. Så nu har jag sålt Diodogorgian till en annan entusiast här på guiden.

Guaiagorgian har jag kvar men den verkar börja vänja sig med sjöhästarnas lite hårda behandling.

Kommer tyvärr inte ihåg om dina ricordeor var rosa eller ej, kommer bara ihåg att du hade en massa fina färger i ditt kar :)

Nu när jag tittar på min Florida så är den mer rosa/blå än rosa/orange.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får tacka för alla de snabba svaren, uppskattas !

Nu är det bara ut o jaga :) Om någon kommer på några knall rosa koraller vore det ännu roligare och kanske med bilder ?

@Ticky - aha ok,va synd. den som var så fin :) men gorgoniorna är läckra de me och kanske lite lättare. Ok intressant, bifoga gärna en bild om du har möjlighet !

@Fredrik - Jo precis, helt rätt ! allt det där ska finnas i Rosa,men som du också näner är det mesta i en rosa ton.. inget blir som en hystrix i zeovit kar t.ex

Har sett bilder på en hot pinwheel yuma som verkar vara helt knall rosa. men vore kul med lite bilder från folks rosa koraller :)

Däremot antar jag att jag fått svar på mina frågor. Men kan ju vara kul att samla olika bilder på rosa koraller.

@Majki01 - Jaha inte paradivisa utan en hel rosa, de kan inte vara allt för vanliga ? :)

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar så mycket allihopa ! det blev en livlig tråd med mycket rolig respons, ni fick mig att minnas alla de rosa korallerna jag glömmt.

Echinos finns i väldigt fin rosa,cylinder rosor och zoanthus också. Nu gäller det att hitta dem bara :)

Man saknar nästan lite " show me your" X som på reefcentral här. Nu hade en tråd som "Få se era rosa koraller" varit toppen.

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...