Gå till innehåll

driver för 1st 10w led


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Ja den där skojaren går ju på svagström istället. Du behöver en el källa i form av någon transformator. Mellan 12-36 V enligt den där sidan. Känns som att 36 kan vara ett riktigt högt tak dock, som ger en massa värme åt drivaren. Jag skulle försöka hålla mig under 20 V. Den Behöver minst vara på 900 mA då det är det den spottar ut, men om den reglerar strömmen så borde det vara fördelaktigt att mata den med något mer.

Men det är svårt(för mig) att rådgiva om, jag har för mig att det är svårt att reglera både ström och spänning. Det kan vara så att den där bara reglerar spänningen. Isf ska du mata den med den ström du vill ha ut, vad det är för ström beror på vilken LED du ska driva med.

Känns som en besvärlig apparat, jag hade köpt en drivare som går på 220 V istället. De kostar ju ingenting nästan för de billiga varianterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det var det jag trodde, blir till att leta upp en annan variant, vinsten med denna äts ju upp av mecket med att anpassa in-strömmen.... Behöver en som kan driva 1st 10w led.....

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...