Wigge Postat 1 juni 2012 Postat 1 juni 2012 Som ni ser så står mina clowner bara still i var ett hörn(ibland i samma osv). de står alltså bara stilla, har bra cirkulation på vattnet så inget vatten står stilla, men de vill inte röra på sig.Temperatur: 26 graderSalt halt; 1022,5-1023 något där emellan.förstår inte vad som är fel. hoppas ni har någon lösning=)Tack på för hand och ha en trevlig dag=) Citera
Wiking Postat 1 juni 2012 Postat 1 juni 2012 Det är inget fel på dina clownfiskar, det är så de tillbringar sina liv, helt normalt alltså. Citera
Wigge Postat 1 juni 2012 Författare Postat 1 juni 2012 Aha okej:), de har ingen anemon eller så kanske därför de bara trycker vid pumpen? Citera
Reuben Postat 1 juni 2012 Postat 1 juni 2012 En drakfisk kanske skulle kanske få dem att röra på sig lite mer, iaf ett tag... Citera
StoffeSwe Postat 1 juni 2012 Postat 1 juni 2012 Clowner rör sig inte speciellt mycket. Enda gången mina clowner rör sig är när de får mat, annars ligger de stilla i anemonen eller simmar lite runt den.Du ska vara mer orolig när clowner börjar simma mycket, som Ingemar sa tidigare är de normalt att de inte rör sig så mycket. Citera
Wigge Postat 1 juni 2012 Författare Postat 1 juni 2012 Okej:) tackar så mkt för hjälpen:) ska snart investera en anemon sin till dem:) får hoppas dem blir glada:) Citera
StoffeSwe Postat 1 juni 2012 Postat 1 juni 2012 I ditt akvarium är det nog bättre att ha en Sarcophyton eller annan korall som anemon substitut. Anemoner är krävande djur. Många clowner tar Sarcophyton koraller som hem istället för en anemon. Citera
Wigge Postat 1 juni 2012 Författare Postat 1 juni 2012 aa menade att jag ska ordna en anemon sub=)blir en sån här; http://www.deepoceanshop.dk/dejong/koraller/lps/heliofungia-actiniformis-green.html Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.