Gå till innehåll

Köra utan levande sten


turboadde

Rekommenderade inlägg

Finns ganska många som jag förstår som har fish-only kar utan levande sten. Och det borde väl gå ganska bra men tror man behöver en större skummare än man annars behöver då det inte finns levande som kan förbruka smutsen:) kan ha helt fel med isf får någon rätta mig!

Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns ju många fiskar som aldrig gömmer sig med:) ! har en flavences och en vitbröstad kirurg i mitt akvarium som aldrig gömmer sig bland stenarna. Inte ens när jag jagar dem ;)

Min Vitbröstade gömmer sig så fort han blir störd och går in bakom stenen för att sova.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min Vitbröstade gömmer sig så fort han blir störd och går in bakom stenen för att sova.

MVH/Glenn

Jo självklart är det även olika för fisk till fisk såklart! Man får väl forska sig fram till vilka fiskar som passar och inte passar i ett fish only kar utan gömställen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gömställen? Man ska väll se dom ;). Nä blir nog inga fiskar och vill ha det lätt att dammsuga botten och slippa allt skit man får med levande sten som man kan bli tokig på (Alger, glasrosor och annat som man aldrig får bort om man inte har betare. Kan nog bli en snygg keramik pelare i framtiden som är urlakad. Tänkte ha 2st hästar där sen och dom gömmer sig ju mest i koraller så ska ha lite gorgonier.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...