freddi36 Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Jag har 4 olika sorters knappar. Gula med lila mitt, gröna med lila mitt, bruna med orange mitt och "vattenmeloner". Alla växer förutom vattenmelonerna. Dom har kanske fått en ny polyp på ett halvår! Nu är det så att min Emblemaria Pandionis har sin håla i stenen precis åvanför knapparna så h*n kanske stör dom? H*n ligger liksom på dom. Dom är alltid öppna och fina men dom växer bara inte :/ Dom står i samma förhållanden som dom gula, bara det att dom gula är ca 5cm bort så dom störs inte av Emblemarian. Ska jag flytta dom och se om dom trivs bättre då? Citera
addeanstad Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Jag har en liten knappkoloni med kanske 7 huvuden som sitter i sanden och den har inte fått en enda polyp på ett par månader så tror de är ganska sega på att växa?Sent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 19 juni 2012 Författare Postat 19 juni 2012 Dom andra knapparna jag har har vuxit ganska mycket under samma tid så något tror jag det är som dom inte gillar. Ska testa att flytta dom och se om det blir bättre Citera
Mr_Ewing Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Ibland räcker det med att flytta dem några centimeter för att de ska sätta fart och börja växa.Jag flyttade på RPE som inte växt nåt bra och den fick tre nya huvuden på en vecka efter jag flyttade på den. Citera
Reuben Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 kan också vara som med större anemoner (knappar är väl ändå någon form av anemon i grund och botten?) att de kan dela sig av stress. En koloni som blir stressad kanske gör det på samma sätt. Citera
freddi36 Postat 19 juni 2012 Författare Postat 19 juni 2012 Okej Jag ska nog flytta dom ut till en sten på sanden så får dom lite mer ljus också. Citera
knabbuziak Postat 19 juni 2012 Postat 19 juni 2012 Som du såg i min tråd så har jag åxå vattenmeloner. Det jag kan säga om mina är att de verkar mer ljuskrävande (har dem så högt som möjligt) än de andra knapparna (som trivs kanon på bottnen).Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.