MasterD Postat 12 april 2005 Dela Postat 12 april 2005 Sten, sten och sten...Percula 90 från Aqua MedicAkvarie volym:290 LiterLevande sten:50 kgAkvariemått:90*60*61 cm.Nålhjulsskummare Aqua Medic TurboflotorCirkulationspump 1st Ocean runner Ph 2000(2000 l/t)Mekaniskt filter 2 st 1000 l/t Metallhalogen Aquastarlight 1*150 w 13000 kelvin.Undervattenshalogenlampa. Placerad bakom all sten, cool effekt när övrig belysning är avslagen.Innevånare:1st A.leucosternon (med pricksjukan...) 5st D.trimaculatus - varav en superaggresiv och terrar allt annat.1st Chrysiptera Cyanea - Blå Damsel 1 Blå och 1 Röd Sjöstjärna (Inte en aning vad de heter - Latin någon?) Amphiprion ocellaris - Clown1st Krabba (följde med i levande stenen från Hawaii). 1st Lysmata debelius - RäkaKorallerSinularia AsterolobataClavularia Viridis"Träd"På jakt efter små varianter avParacanthurus hepatus - Blue Tang (Dori)Zebrasoma flavescens - Gul Kirurg - (Bubbles) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
.:Hansson:. Postat 13 april 2005 Dela Postat 13 april 2005 ser bras ut Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Skinner Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Har också funderat på en undervattenslampa. Vilken använder du? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MasterD Postat 14 april 2005 Författare Dela Postat 14 april 2005 Är dessvärre en "noname" lampa. Inköpt på Akvarielagret i Sthlm. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Är dessvärre en "noname" lampa. Inköpt på Akvarielagret i Sthlm.Hmm ja då får du plocka upp den så vi andra får se blev med lite nyfiken Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Är det en pool eller ett akvarium? tänkte på undervattenslampan Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MasterD Postat 14 april 2005 Författare Dela Postat 14 april 2005 Javet, det är lite varning på att ha en sån lampa...men jag kan inte komma ifrån att jag tycker det blir en rätt häftig effekt i mörkret...jamendåså...Om ni propsar...jag ska flytta runt stenarna så jag kommer åt lampan och se vad det kan stå för hemligt på den... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Joru Postat 14 april 2005 Dela Postat 14 april 2005 Lägg gärna upp en bild på den... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Skinner Postat 15 april 2005 Dela Postat 15 april 2005 Lägg gärna upp en bild på akvariet med endast "poolbelysningen" igång också... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MasterD Postat 18 april 2005 Författare Dela Postat 18 april 2005 Har dessvärre ingen tillräckligt bra kamera för att fånga "stämningsljuset"... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MasterD Postat 18 april 2005 Författare Dela Postat 18 april 2005 Matning av den tama "lysmatan debelius" Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 20 april 2005 Dela Postat 20 april 2005 Hur upplever du karet i sig med alla fack etc bakom. Har du fyllning bakom eller bara själva "sumpen"vad är bakrutan gjord utav inte längst bak utan den innanför Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 20 april 2005 Dela Postat 20 april 2005 Bara lite nyfiken på hur pass nystartat karet är,känns som ganska mkt fisk för ett helt nytt kar. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MasterD Postat 21 april 2005 Författare Dela Postat 21 april 2005 Karet är nästan 3 månader.Facken tar för stor plats i relation till "akvariedelen" och ljudnivån är alldeles för hög. Det är lite märkligt att Aqua-medic har lagt ned rätt mycket krut på att få ett bra och effektivt system men inte tänkt på ljudnivån. Men med "plast-filtervadd" som jag fackanpassat så har jag fått bort mycket av ljudet.En annan nackdel är att det krävs att endast 10-15 liter avdunstat så är vattennivån nästan under ett av pumphuvuden i ett av facken. Då är ändå pumphuvudet placerat vid botten vilket är "by design"...Osäker på vad ytskiktet på glasväggen mellan "akvarium och fackdelen är för något.Jag har haft en del salt-kar genom tiderna och om jag ska betygsätta karet så får det 4 firrar av 5 trots allt. Jag gillar verkligen att all teknik inte syns och att möbeln är snyggt designat, på så sätt är helheten kanon. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 21 april 2005 Dela Postat 21 april 2005 Okey tack för infonvad är det som synns till höger på karet. Svarta cirklar mellan utblåsen Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MasterD Postat 21 april 2005 Författare Dela Postat 21 april 2005 Svarta cirklarna är insugen till mekaniska filtrena som ligger i ett separat fack.Jag kan ta lite bilder i facken vid tillfälle så kan du få se hur det ser ut. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg