Laggeman Postat 28 juni 2012 Postat 28 juni 2012 Tja.Har just tömt mitt kar i en golvbytar-process och pelletsfiltret får inte plats bland all sten, kan man tömma det på pellets och torka dem och sen köra vidare med dem som en nystart igen när man kör igång stora karet igen?Ska jag skölja dem i sötvatten innan jag torkar dem?Tack på förhand.Mvh/ Jimmy. Citera
Andy88 Postat 28 juni 2012 Postat 28 juni 2012 Jag har återanvänt pellets vid 3 tillfällen. Jag har bara sköljt dem i kranvatten och sen tillbaka med dem i filtret. Tror inte de spelar någon roll ifall de torkar men ha de annans liggandes i en bytta med kranvatten under tiden. /André Citera
Laggeman Postat 29 juni 2012 Författare Postat 29 juni 2012 Tänkte bara ifall de kleggade ihop sig ifall man hade dem blöta under tiden, så kanske tanken med att torka dem kunde förhindra detta.Pellets som står still vet man ju ska få en runda nytt fräscht vatten igenom filtret innan man släpper ut det i karet igen. Men det gäller kanske bara saltvatten då? Citera
nike83 Postat 29 juni 2012 Postat 29 juni 2012 jag har tagit ur pellet (har för låga värden) och då har jag bara tvättat rent dem och haft de att torka i en sil.... sedan tillbaka i paketet. inbillar mig att det inte borde vara något problem! Citera
nike83 Postat 30 juni 2012 Postat 30 juni 2012 Tack, då kör jag på det jag med. men det är bara min egen teori.... Citera
Laggeman Postat 2 juli 2012 Författare Postat 2 juli 2012 men det är bara min egen teori....Ingen fara, jag hänger ingen ifall det inte funkar. Citera
NiXoN Postat 2 juli 2012 Postat 2 juli 2012 Jag har torkat och reaktiverat dom senare, funkade för mig(gick bäst med Gen1).//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.