Gå till innehåll

Bygga revpelare och sedan ta isär den?


patrikk

Rekommenderade inlägg

Hejsan,

Tänkte höra mig för om vilka metoder som är bäst om man vill bygga revpelare och sedan kunna plocka ner den i delar och sedan bygga en ny samt finns det fler?

Skulle gärna vilka ha mer input på den röda texten. Vad hade ni valt om ni skulle bygga revpelare som ni sedan skulle kunna bygga om?

Det som jag känner till är:

----------ganska flexibla när det kommer till Aquascaping men har en massa hål i sig om man gör om------------

  • strips/buntband (kräver borrning?)
  • pvc rör som man trär igenom LS (kräver borrning)

----------väldigt flexibla när det kommer till Aquascaping men hur delar man på dem såga/hacka eller går ej?------------

  • coral pasta(coral cement eller vad det kallas)

----------ganska begränsat när det kommer till Aquascaping samt ras risk ------------------------------

  • stapla LS

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag byggde mina revpelare med buntband. Ambitionen var först att använda någon slags lim/cement, men att limma ihop levandesten med "coral cement" skulle ha krävt kopiösa mängder cement. Porös levandesten brukar ha så pass mycket hål att man kan få ihop flera stenar med buntband utan att borra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så det passade att trä över ett 16mm VP-rör. Lånade ett 15mm borr av grannen, sen fick jag dra lite runt i hålet för att få igenom det, emellanåt räckte det att man borrade och sen gjorde porösiteten (finns detta ordet?) i stenen att man kunde trycka röret igenom hålet ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...