Gå till innehåll

Sohls 30L nano


Rekommenderade inlägg

post-5853-1446892599105_thumb.jpg

Köpte ett nano akvarium för några månader sen. Allting har varit skit bra och jag har bytt ca 10L vatten varannan vecka för att det är så många koraller i det.

Men igår så tänkte jag att jag skulle mata mina canycane med lite lps mat. Det brukar jag göra lite då och då och har aldrig varit några problem med det.

Men idag när jag kom hem så var akvariumet jätte grumligt och mina 2 putsarräkor hade strukit med. Inget annat av det levande har dött, inte vad jag sett iaf.

Jag har inte hunnit ta några tester än men det ska jag göra omgående. Har dessutom lite färdig blandat saltvatten redo att byta ut det befintliga.

Men allt det grumliga... Vart kan det ha kommit ifrån?

post-5853-144689259908_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ca: 450 KH: 8 Ph: 7.9 MG: 1470...

Det är dem värdena jag haft hela tiden förutom att jag höjde Ca lite för några dagar sedan och KH var lågt när jag fick karet så har sakta höjt det till 8.

Har ingen aning om vad som kunnat påverka detta förutom lps maten.

Nu såg jag också att alla borstmaskar försöker rymma så dem trivs nog inte så bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har alltid ca 50l färdig blandat av säkerhetsskäl. Nu imorse så var det grumligt igen så jag gör ett vattenbyte igen. När jag gjorde vattenbute igår så såg jag att det var hur många döda smådjur som helst. Såna där små räkor som blir max 1cm typ. Men alla koraller ser ut att må bra.

Jag funderar på om det kan ha blivit för varmt kanske??

Ändrat av Hermanbrute
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...