MonicaOB Postat 8 juli 2012 Postat 8 juli 2012 Hur blir man av med dem? om det nu är sådana.Har inga fiskar i karet ännu på ett tag.... Citera
Yodelking Postat 8 juli 2012 Postat 8 juli 2012 Jag brukar lirka loss dom med fingrarna och ta bort dem. Det gäller bara att inte klämma itu dem Citera
MonicaOB Postat 8 juli 2012 Författare Postat 8 juli 2012 Skruva eller vicka fram och tillbaka? peta in under dem med något? Om jag tar upp stenen då? skrubba med hård nagelborste eller? Finns det inget medel som tar knäcken på dem? Citera
osby0479 Postat 8 juli 2012 Postat 8 juli 2012 Finns en krabba som kallas mithrax, som äter bubbelalger! Citera
MarinaS Postat 8 juli 2012 Postat 8 juli 2012 De gånger jag tagit bort dom har jag tagit upp stenen om det är en liten sten och tog en tandpetare och beta bort dom försiktigt. Ta inte sönder dom, det är då de sprids. Jag tror inte det är en smart ide att ta stålborste faktiskt, du kan lämna nått kvar och så sprids de. Jag har några kvar men de är på en större sten så de har jag faktiskt inte orkat göra nått åt och de har nog inte blivit mer, snarare isåfall mindre då jag knappt kan se dom nu. Citera
MonicaOB Postat 8 juli 2012 Författare Postat 8 juli 2012 Men Ken... jag kan väl inte stoppa i en krabba nu?? eller?? Citera
osby0479 Postat 8 juli 2012 Postat 8 juli 2012 Du kan gott vänta med att göra något åt dom, så låt det bara vara 2-3 veckor sen kan du ev köpa en krabba som tar dom! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.