hansson_1985 Postat 15 juli 2012 Postat 15 juli 2012 Hej!Jag håller på att köra ingång zeo i mitt kar nu. Jag har köpt en zeomatic 2.2 men när ja kör ingeng den stora pumpen så orkar den inte kaste runt stenen. Jag har fått en påste med stora stenar i tror ja. Är det bara att slå sönder stenen så man får mindre bitar eller bör jag leta efter ny mindre sten? Mvh Johan Citera
Kohaku Postat 15 juli 2012 Postat 15 juli 2012 Om det är KZ sten är den lätt att dela med en vanlig avbitare, annars köper du fauna marines stenar, dom verkar vara perfekta för zeomaticen. Har inte provkört dom själv än, men kan rapportera om du vill efter nästa sten byte... Citera
hansson_1985 Postat 15 juli 2012 Författare Postat 15 juli 2012 Jag tog en hammare och en tygbit.. Nu är stenen i samma storlek som FMs stenar men dom går inte runt endå.. På min zeomatic är det bara 4 hål båttenplattan.. Är det det på din me? När ja söker bilder på zeomatic så ser jag dom som har en massa hål båttenplattan.. Citera
Kohaku Postat 15 juli 2012 Postat 15 juli 2012 Tror att det bara är den "stora" reaktorn som har fler hål i botten plattan. Stenarna behöver inte tumla runt hela tiden, men har du mindre bitar så blir rensningen bättre och du får ut mera mulm till korallerna. Citera
hansson_1985 Postat 15 juli 2012 Författare Postat 15 juli 2012 Hur länge har du kört zeovit?har du den störe reaktorn? Ja tror att ja va hemma hos dig för några år. Du har väl koikarp i garaget i en liten balja på ett par 10000 liter??Det vore kul och komma och titta hur ditt kar ser ut idag och prata lite zeo Citera
Kohaku Postat 15 juli 2012 Postat 15 juli 2012 Kör samma reaktor som dig, 2,2:an.Har nyss kickstartat ett nytt kar som har varit igång ca 1-1,5 månad, bara att höra av dig om du vill komma och snacka lite... Citera
Kohaku Postat 4 augusti 2012 Postat 4 augusti 2012 Har testat med FM stenarna nu och kommer att fortsätta med deras märke, mycket bättre rensning med deras mindre stenar... Citera
hansson_1985 Postat 4 augusti 2012 Författare Postat 4 augusti 2012 Okej! Får du snurr på FM stenen med din reaktor? Citera
Reuben Postat 4 augusti 2012 Postat 4 augusti 2012 Okej! Får du snurr på FM stenen med din reaktor?skall dock tilläggas att de olika zeovit-stenarna skiljer lite grann, flera som rapporterat olika resultat med zeovit och FM's stenar. Citera
salar Postat 5 augusti 2012 Postat 5 augusti 2012 skall dock tilläggas att de olika zeovit-stenarna skiljer lite grann, flera som rapporterat olika resultat med zeovit och FM's stenar.Var hittar du dom rapporterna att dom olika märkena skulle ge olika resultat?Patrik Citera
Reuben Postat 5 augusti 2012 Postat 5 augusti 2012 Var hittar du dom rapporterna att dom olika märkena skulle ge olika resultat?PatrikFlera på zeovit forumet, folk som under en längre tid kört med FM's och andra märken som sedan gått över och fått tidigare problem lösta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.