Gå till innehåll

Led till 450Liter


Spectra

Rekommenderade inlägg

Hej.,

tänkte höra om ngn skulle kunna hjälpa mig leta reda på ett bra kit på http://www.aquastyleonline.com

för mitt 450Liters akvarium.

det är 150Cm brett och 50cm djup och 60cm hög.

Jag funderade på detta kit

http://www.aquastyleonline.com/products/120--LEDs--DIY-Dimmable-Kit.html

men blev lite konfundersam på vilken sorts lins man skall använda

och sedan hur mycket blått och hur mycket vitt?

tacksam för svar.

mvh

/Rick

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Kommer inte med några svar direkt, men försöker lyfta tråden för jag har exakt samma akvarium mått och planerar att konvertera till LED.

Rick jag tror att du behöver specificera inriktning och förväntningar lite närmare för att experterna ska kunna diagnostisera ljusbehovet.

Svar emottages tacksamt.

VH

/Tomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har faktiskt bestämt mig att det blir två stycken Razor ramper.

Min tanke var följande först.

Köpa det diy kittet som jag länka till ovan. Men det var bara vitt och blått och jag ville även ha lite varmare (gult) och uv/lila.

Så då skulle jag behöva köpa ett till kitt och sedan extra dioder och sedan extra PSUs till dem extra dioderna, sedan kabel och aluminium kylflensar samt plexiglas för skydd och sedan bygga ngt slags stativ och sedan ngt slags elektronik för styrningen och sedan X- antal timmar för att bygga ihop allt.

Med frakt, tull och alla kostnader för extra elektronik så hamna jag faktiskt lite över kostnaden för vad 2st Razor kostar. Speciellt med den tiden det kommer ta att leta reda på rätt komponenter samt bygga ihop allt. Det hade jag iofs sett fram imot lite granna men som sagt 2 stycken Razor blir det. Så slipper jag allt hustle.

Kommer posta en ny tråd för dem sedan när dem är på plats...

Tack för svaren ialf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som ett bra val, finns inget som konkurrerar med Razor kittet om man lägger något värde alls på sin egna tid. Enda anledningen till att jag kan se att man väljer ett DIY kit med 3w leds nu för tiden är om man tycker det är kul eller har en väldigt udda form eller väldigt höga krav.

Ett diy-kit går på nästan samma pris, men du är egentligen helt utan garantier etc på den, något som jag tycker är värd en hel del.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som ett bra val, finns inget som konkurrerar med Razor kittet om man lägger något värde alls på sin egna tid. Enda anledningen till att jag kan se att man väljer ett DIY kit med 3w leds nu för tiden är om man tycker det är kul eller har en väldigt udda form eller väldigt höga krav.

Ett diy-kit går på nästan samma pris, men du är egentligen helt utan garantier etc på den, något som jag tycker är värd en hel del.

Jo precis. Garantin e ju alltid bra men det som jag känner mest för är just inställningarna och programmeringen etc. Ska bli jäkligt skönt i slippa göra allt sådant ifrån scratch. Jobbar med det 8timmar om dagen redan :) så ska bli skönt i bara kunna vrida lite på Razor rattarna :P

Men självklart. 50% av det roliga försvinner endå när man köper färdigt.

Men om jag känner mig själv rätt så hade lödandet bara varit roligt dem första 35 dioderna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...