ormet Postat 8 maj 2014 Postat 8 maj 2014 Måste ju konkurrera med div nacka bor som tar all uppmärksamhet på guiden;) Ha! Jag håller tummarna för att det regnar i morgon. Citera
alexochingencarina Postat 9 maj 2014 Författare Postat 9 maj 2014 Tur du inte spillde vinet i karet då !!!!Gött med nya koraller.Vilka sorter ?Den som det visste=)Ha! Jag håller tummarna för att det regnar i morgon. Nje!!! Citera
LN21 Postat 9 maj 2014 Postat 9 maj 2014 Har precis dansat regndansen och blåst molnen norrut mot Nacka. Citera
alexochingencarina Postat 9 maj 2014 Författare Postat 9 maj 2014 Har precis dansat regndansen och blåst molnen norrut mot Nacka.Nja Larry. Ormet bor i nacka. Å över råsunda råkar faktiskt solen skina nu lagom till hemgång=)Men med regndans å allt kanske det vänder tvärt-regn Citera
LN21 Postat 9 maj 2014 Postat 9 maj 2014 Typppiiskt, ja blåste fel:):)Meeeeeen nu är det tillrättat. Citera
alexochingencarina Postat 10 maj 2014 Författare Postat 10 maj 2014 Har haft en liten downperiod när det gäller akvariet men nu är jag på G igen. Fick mycket gjort idag tack vare Larry!Regn by sietses, on FlickrDitt fel larry:arg:Monterade och installerade min nya doseringspump äntligen. Har kopplat på vodkan och i morgon blir det en tur till Triton för inköp av ballingsalter.Nu är det trångt!Sumpskåp by sietses, on FlickrSkruvade även isär min ecotech radion för avlägsning av damm. Surrade som en humla men nu går den som en klocka!FöreSmutsig fäkt by sietses, on FlickrEfterRen fläkt by sietses, on FlickrOckså två regnbilderAcropora by sietses, on FlickrMontipora by sietses, on FlickrTrevlig helg:skal Citera
alexochingencarina Postat 11 maj 2014 Författare Postat 11 maj 2014 Ballingdax=)Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 11 maj 2014 Författare Postat 11 maj 2014 Det ser tight ut i skåpet Nu är det ännu värreSent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 11 maj 2014 Postat 11 maj 2014 Det är riktigt fina bilder du får till! Gillar vodkaflaskan Citera
alexochingencarina Postat 11 maj 2014 Författare Postat 11 maj 2014 Ormbo! Men det blir bra det där.Då kan ju du flytta in-skrattar hysterisktDet är riktigt fina bilder du får till! Gillar vodkaflaskan Tack Freddi. Den följer lixom temat. Sen är det pant och plastflaska. Perfekt om man skåpsuper;) Citera
alexochingencarina Postat 11 maj 2014 Författare Postat 11 maj 2014 Akvariepill hela helgen, men nu är jag nöjd:smiley20:Slänger upp en Veckoavslutningsbild för den intresserade. HEJA SVERIGE-Tummen uppLps by sietses, on Flickr Citera
alexochingencarina Postat 13 maj 2014 Författare Postat 13 maj 2014 Den här korallen var helt brun när jag köpte den för ca två månader sedan. Ser ut som det va en bra investering 200 spänn för en knutnävstor koloni-Tummen uppAcropora brun till fin by sietses, on FlickrPs. Jag såg dom blå polyperna idag. Dom va inte där när jag köpte den:ler:.Ds Citera
alexochingencarina Postat 13 maj 2014 Författare Postat 13 maj 2014 Ja. Eller bättre än där den kom ifrån i alla fall. Flera koraller som har färgat ut fint. Känns riktigt roligt=) Citera
alexochingencarina Postat 15 maj 2014 Författare Postat 15 maj 2014 Hybris! Gick nog lite hårt på med vodkan här i veckan så när jag kom hem igår så hade jag väldigt mycket slemiga trådar i hela karet. Antaglien bakterier för att jag överdoserat kolkälla(vodka)."Bacterial Blooms - High additions of carbon sources at once are noted as production of slimy white strings upon rocks or in sumps that become noticeable a few hours to a day after addition." /reefkeping.comHar nu halverat dosen vodka men tyvärr var alla mina räkor döda när jag vaknade i morse. Min wrasse hittade jag på golver igår. Om det är en slump eller inte vet jag inte.Bitter och åtta räkor fattigare får man bita i det sura äpplet och komma igen!Alla fiskar och koraller ser ut att må bra förövrigt. Jag har riktat alla pumpar mot ytan för att syresätta vattnet lite extra och planerar ett vb när jag kommer hem. Så kan det gå! Citera
osby0479 Postat 15 maj 2014 Postat 15 maj 2014 Hur mycket vodka doserar du om dagen? Det är ett rsm130 du har?Har sänkt mitt nitrat rätt så rejält, men doserar bara 1ml om dagen, och det verkar stanna på en jämn nivå. Citera
alexochingencarina Postat 15 maj 2014 Författare Postat 15 maj 2014 Hur mycket vodka doserar du om dagen? Det är ett rsm130 du har?Har sänkt mitt nitrat rätt så rejält, men doserar bara 1ml om dagen, och det verkar stanna på en jämn nivå.Har doserar 10ml/dygn nu. Detta i samband med att jag helt har slutat mata korallerna va kanske inte det bästa.Har ju rätt mycket fisk. Har nu ställt ner pumpen till 5ml/per dygn. Citera
osby0479 Postat 15 maj 2014 Postat 15 maj 2014 10ml låter väldigt mycket, men du kanske har väldigt lågt nitrat?Har bara 6 fiskar o matar inte överdrivet, och vill inte heller sänka mitt nitrat fullständigt!Bara hoppas du får ordning på det Citera
alexochingencarina Postat 15 maj 2014 Författare Postat 15 maj 2014 10ml låter väldigt mycket, men du kanske har väldigt lågt nitrat?Har bara 6 fiskar o matar inte överdrivet, och vill inte heller sänka mitt nitrat fullständigt!Bara hoppas du får ordning på det Ja jag ligger på nära noll i nitrat(nu är det säkert helt nollat). Sen har jag 10 fiskar på ca 150 liter och matar ganska friskt. Citera
ormet Postat 15 maj 2014 Postat 15 maj 2014 Udda, jag som trodde räkor klarade av syrebrist bättre än fiskar. Tråkigt att höra. 10ml låter enormt mycket. Jag doserar 0.3ml 24% ättika per dygn .... Citera
alexochingencarina Postat 15 maj 2014 Författare Postat 15 maj 2014 Udda, jag som trodde räkor klarade av syrebrist bättre än fiskar. Tråkigt att höra. 10ml låter enormt mycket. Jag doserar 0.3ml 24% ättika per dygn ....Som sagt, hybris=) men korallerna har aldrig mått bättre. Citera
alexochingencarina Postat 15 maj 2014 Författare Postat 15 maj 2014 Så här ser skummaren ut efter tre dar med lite för mycket vodka!Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.