Wigge Postat 28 juli 2012 Dela Postat 28 juli 2012 Är det vanligt att clownfiskar bara sover i anemonen? för min hona sover i anemonen på natten och på dagen så är hon bara i den i någon sekund=)någon som upplever detta?mvh wictor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 29 juli 2012 Dela Postat 29 juli 2012 Ofta så simmar clownfiskarna runt anemonen när de inte sover, så det är ett naturligt beteende. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 29 juli 2012 Författare Dela Postat 29 juli 2012 Okej:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoix Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Bumpar denna tråd. Om clownfisken inte har en anemon att sova i kommer den stressas ihjäl då eller finna annan lämplig sovplats? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 7 augusti 2012 Författare Dela Postat 7 augusti 2012 den hittar annan lämplig sov plats=) har du en euphyllia, sarcophyton, fungia heilofungia osv osv så beruakr de hosta dem också. men annars så simamr den i ett hörn och sover där så det är absolut ingen fara=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Liljegren87 Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Innan ja skaffade mina anemoner så sov ena i hörnet ner mot sanden och andra sov gömd inne i stenen.Jag märkte i alla fall inget att dom mådde dåligt men båda blev extremt glada när dom fick varsin att sova i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 7 augusti 2012 Författare Dela Postat 7 augusti 2012 om du vill att en clownfisk ska hosta din anemon/euphyllia eller så kolla vart clownfiskarna håller till för det mesta och sover. och ställ den korall du vill den ska hosta så närma den platsen som möjligt och mata i korallen så att dem tar maten från korallen så brukar de hitta till den. det gjorde mina iaf=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Den kommer att finna någon annan lämplig sovplats. Jag har haft mina 2 clowner i 6 år utan anemon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoix Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Oj tack för så snabba svar hehe. Köpte dom idag tyckte det var märkligt dom inte försvann som dom andra fiskarna när det var läggdags. Dom är nu i ett hörn. En anemon eller euphyllia står nu på inköpslistan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 7 augusti 2012 Författare Dela Postat 7 augusti 2012 Går bra vilket som. Har hört historier om att clownfiskar ibland tar en euphyllia före en anemon:) så välj vad som faller dig bäst i smaken:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Liljegren87 Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Oj tack för så snabba svar hehe. Köpte dom idag tyckte det var märkligt dom inte försvann som dom andra fiskarna när det var läggdags. Dom är nu i ett hörn. En anemon eller euphyllia står nu på inköpslistan.Euphyllian min struntade dom båda i:) men den är mkt fin annars så det tycker ja verkligen. Jag vet inte om ja hade tur men jag satte bara ner min första anemon och det tog kanske 30s efter jag hade tagit upp handen innan dom båda skulle klämma in sig i den:). Tyvärr så fick inte lilleman sova i den, så fick bli att köpa en till åt han. Glad blev han men aggressiv om man skulle komma för nära;) 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoix Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Får se när tillfälle ges vilket det blir :-) Men bra att veta iallafall att dom klarar sig utan tillsvidare. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alexochingencarina Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Haha! clownfiskar är för tråkaiga utan anemon. Borde heta hörnfisk istället för anemonfisk då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 7 augusti 2012 Författare Dela Postat 7 augusti 2012 Jo det blir att "lille man" får sova i ett hörn:/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Liljegren87 Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Haha! clownfiskar är för tråkaiga utan anemon. Borde heta hörnfisk istället för anemonfisk dåHaha mkt sant inte var lilleman aktiv då. Måste säga att båda mina blev lugnare när dom fick sina anemoner och stor tejejan är så mkt snällare mot alla:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrRhames Postat 7 augusti 2012 Dela Postat 7 augusti 2012 Dom sover nog där det passar. Mina sover på gummiplutarna som håller fast doppvärmaren. Mvh Benjamin Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.