Gå till innehåll

Vanligt att clownfisk bara sover i anemonen?


Wigge

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

om du vill att en clownfisk ska hosta din anemon/euphyllia eller så kolla vart clownfiskarna håller till för det mesta och sover. och ställ den korall du vill den ska hosta så närma den platsen som möjligt och mata i korallen så att dem tar maten från korallen så brukar de hitta till den. det gjorde mina iaf=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj tack för så snabba svar hehe. Köpte dom idag tyckte det var märkligt dom inte försvann som dom andra fiskarna när det var läggdags. Dom är nu i ett hörn. En anemon eller euphyllia står nu på inköpslistan.

Euphyllian min struntade dom båda i:) men den är mkt fin annars så det tycker ja verkligen. Jag vet inte om ja hade tur men jag satte bara ner min första anemon och det tog kanske 30s efter jag hade tagit upp handen innan dom båda skulle klämma in sig i den:). Tyvärr så fick inte lilleman sova i den, så fick bli att köpa en till åt han. Glad blev han men aggressiv om man skulle komma för nära;)

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...