Gå till innehåll

BTA anemon ser ut som spagetti!


Wigge

Rekommenderade inlägg

Okej ja alltså bara för att den inte är bubblig betyder det inte att den mår dåligt såvida den inte ser att att må dåligt då. Men det kan bero på fler saker, matning, belysning, vattenflöde, salinitet m.m. vill man försöka att få den bubblig kan kan testa sig fram. Min blir väldigt bubblig efter den har ätit och de brukar hålla i sig en två dagar.

Men det finns många trådar om det här, vill du läsa mer om det är de bara söka på te.x google.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså har den varit bubblig innan och nu när den börjat flytta sig har bubblorna gått bort? Isåfall ja det kan antingen bero på att den flyttar sig eller pga ditt ljus, ditt har är på 120L och har har en mh på 250w, jag är inte bra när det gäller belysning men det låter faktiskt lite väl mycket, koraller kan bränna sig så det kanske är därför den flyttar på sig? För att hitta mer "skugga"?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som en bra idé:). Men som sagt om din anemon nyligen har ändrat sig samtidigt som du introducerade nya belysningen är det nog den det beror på men för att vara tydlig, en icke bubblig bubbeltip anemon behöver inte må dåligt bara för att den inte har bubblor så du behöver inte oroa dig, det ända jag skulle oroa mig är för belysningen så att den inte bränner korallerna men det kommer du ju fixa!

Lycka till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kommer få massor med ljusspill ut i rummet om du höjer den för mycket om du inte har någon form av avskärmning. Det är svårt att säga en exakt höjd du bör ha armaturen. Du får nog prova dig fram om du inte har någon form av mätare som kan mäta ljus intensiteten.

En 250w armatur är ju overkill till ett så litet kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om ni kommer på vad det är som orsakar att BTAs slutar blåsa upp sina tentakler så kan ni kanske skriva en artikel om det. Så vitt jag vet så är det ingen som vet riktigt varför de inte gör det. Det finns många som pekar på olika parametrar som kan vara bidragande, men jag har aldrig läst om någon som med säkerhet kan säga vad det beror på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...