Gå till innehåll

USB-mikroskop?


Dykaren

Rekommenderade inlägg

Här har du ju nåt:

http://sagitta.se/

Och jag säljer Sagittas grejor så jag pratar ju i någon mån i egen sak.

Det beror ju lite på vad stora saker du vill fota vad du skall ha. Rena separata USB mikroskop funkar ju till typ märlkräftor och sånt men skall du på riktigt smått så lär du köpa ett ordentligt mikroskop och en USB-kamera med mikroskopadapter. Skall det vara bra grejor så kostar det, tyvärr är det så. Jag har stereo och vanligt mikroskop och har skaffat en USB kamera men har inte hunnit göra så mycket mer än att testa lite. Det jag sett är att det är lite besvärande att man ofta får lägre skärpedjup än vad man skulle vilja önska sig, det är ju inte ett problem om man vill fota nåt i plan med mikroskopet men med djur som ju kan vara runda och så där så får man mixtra en del.

Så vad man skall köpa, tja det kan kosta ungefär hur mycket som helst. Det kan ju vara en ide att köpa en variant som går att använda separat men också att komplettera med mikroskopadapter, då kan man utveckla det. Vill man bara ha lite halvdana bilder duger det ju med vad som men vill man ha snygga bilder som går att lägga ut eller trycka upp, då är det pengar tyvärr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...