aerie Postat 20 april 2005 Dela Postat 20 april 2005 Hej! Såg på akvarielagunens produktspecifikation över en kalkreaktor att för bästa resultat rekommenderas CO2. KAN man köra en kalkreaktor på bara vanlig luftpump och hur blir i så fall resultatet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 20 april 2005 Dela Postat 20 april 2005 Nej Du måste ha CO2, Kalkreaktorn fungerar ju så att pH sänks med hjälp av CO2 och det är då granulatet/korallsanden bryts ner och avger CA och karbonater./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 20 april 2005 Dela Postat 20 april 2005 Problemet är att många kalkreaktorer kan läcka CO2 ut i akvariet och det är inte bra alls. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 20 april 2005 Dela Postat 20 april 2005 Men det är lätt att åtgärda eller köpa AquaCare. De har ju en enkel syresten, luftpump som luftar ur CO2 och det är ju enkelt att bygga själv. Jag vet inte om skummaren skulle ha något emot att skumma utvattnet från kalkreaktorn, annars är ju det en bra lösning också./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
aerie Postat 20 april 2005 Författare Dela Postat 20 april 2005 Ok,då var det som jag trodde...blev bara lite förvånad när jag såg deras kommentar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 20 april 2005 Dela Postat 20 april 2005 det är definitivten bra ide att lufta igenom kalkvattnet innan det når karet,för att undvika kraftiga ph sänkningar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.