tiomm Postat 9 augusti 2012 Postat 9 augusti 2012 Jag har en Mespilia globulus (red tuxedo) sjöborre i mitt nano. När jag byter vatten sjunker vattennivån i karet och sjöborren riskerar då ibland att hamna ovan vattenytan. Det sägs att de inte bör utsättas för luft så jag brukar alltid peta ner min, men det tar tid och känns lite elakt då den ibland tappar någon tagg. Hur brukar ni göra? Klarar den 5 minuter ovan ytan eller kommer den klättra neråt av egen maskin? Citera
shreek Postat 10 augusti 2012 Postat 10 augusti 2012 Den klarar sig nog i timmar utan vatten skulle jag gissa. Så du behöver inte vara orolig.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Lasse Postat 10 augusti 2012 Postat 10 augusti 2012 Sjöborren är en stjöstjärna - eller åtminstone nära släkt. Vissa sjöstjärnor (eg linkia) sägs inte klara luft. Det du hört är nog en dålig tolkning av detta. Jag har åtskilliga sjöborrar och de brukar sitta torrt till vid vattenbyten - nema problema.MVH Lasse Citera
tiomm Postat 10 augusti 2012 Författare Postat 10 augusti 2012 Tack för era svar!Då kan jag låta borren vara i fortsättningen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.