MonicaOB Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Vad heter denna? Den är brun med rosa ring och grön prick i mitten, ca 2 cm hög.Idag har den och ett par till skickat ut en tunga från mitten. Vad är syftet med detta beteende? Citera
MarinaS Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 Men släpper den från korallen eller drar den in sig efter den gjort så? Om den drar in sig kanske den fångar mat eller vill komma närmare ljuset? ..Men annars tycker jag mer det sur ut som en sörja, att den liksom tömmer sig själv från "slaggprodukter" Citera
akutmottagning Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 mina knappar gör så ibland är nått skit den slänger ut och släpper iväg inget att va orolig över Citera
MonicaOB Postat 12 augusti 2012 Författare Postat 12 augusti 2012 Nej de verkar inte släppa iväg något och efter någon timme ser de lika dana ut igen....Ingen som vet vad arten heter? Citera
akutmottagning Postat 12 augusti 2012 Postat 12 augusti 2012 okej mina ser likadana ut när dom "spyr" ut något sitter fast i munnen ganska länge innan det är borta kan vara så flera timmar : Citera
danne031 Postat 16 augusti 2012 Postat 16 augusti 2012 Ingen som vet vad arten heter?Behöver nog en bild uppifrån för att kunna gissa det.. Citera
Laggeman Postat 17 augusti 2012 Postat 17 augusti 2012 Ser man på den nere till vänster i bild så skulle det kunna vara en RPE - Red People Eater, men för att vara säker behövs en bild uppifrån. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.