Klubbsson Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Jag saknar en kopparbandad pincett sen några dagar. Jag kan inte hitta han någon stans och om jag börjar plocka ur 120kg sten så kanske gör det mer skada än nytta. Hur viktigt är det att få fatt på en död firre på dryga 10cm? Måste den upp eller ska jag vänta och se? Dom enda asätarna jag har är några små eremiter och en grön ormis, men den ligger i sumpen. Jag ser inga skilnader alls i karet men har inte hunnigt att mäta vattnet, skummaren går normalt och jag har ett nitratfilter och en uvc. Det har inte dött någon fisk på 4 månader. Har gjort ordning en skvätt vatten som jag ska byta i kväll. Citera
petrol Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Dina 120kg borde utanproblem kunna ta hand om en fisk. Om karet inte är hårt belastat. Citera
Linnex Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Föreslår att du håller koll på vattenvärdena o du är orolig. Skulle de sticka iväg så kanske det är dax för åtgärder. Om de ligger rätt så behöver du ju inte göra något samt sover bra på nätterna. Citera
Dykaren Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Det bör inte vara någon som helst fara. Normalt sett så försvinner en sån fisk på ett par dagar utan att vattnet påverkas nämnvärt. Citera
Klubbsson Postat 21 april 2005 Författare Postat 21 april 2005 OK, det var som jag trodde men jag tyckte att det var lika bra att fråga för säkerhetsskull, karet är lågt belastat. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.