Gå till innehåll

Clownhotell 58 liter


nippe2000

Rekommenderade inlägg

Hej alla glada :)

Jag är ny här på guiden.

Jag har precis startat ett clownhotel helt original och det har gått en vecka med sand och ls.

Jag är lite osäker på insugsfacken, jag har alla öppna men undrar om det kanske är bättre att bara ha facket vid botten öppen och stänga de andra.?

//Niklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Toppen :)

Någon som vet varför det bara blir vatten i skumkoppen.

det skummar på som bara den men när jag vaknar på morgonen och tittar efter tömt den på kvällen så är det fullt med vatten i koppen.'

lite bruna avlagringar på botten är det också....

//Niklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft 3 clownhotell, jag rekommenderar att stänga alla gallren. Bara det över gallret skall vara öppet (det som inte går att stänga). Detta gör att insuget fungerar som ytavrinning och det bildas ingen film på ytan av vattnet.

Jag personligen tycker att man kan limma igen alla gallren och övriga hål förutom det översta gallret för att tvinga allt vatten att åka genom "ytavrinningen".

Om skummaren skummar så mycket så att den skummar över på en dag så får den för mycket luft, sänk luftintaget lite så det tar någon dag att fylla koppen. Om den är full och läcker tillbaks i karet så gör den ingen nytt förutom att den syresätter vattnet.

Jag tycker du kan ha två returpumpar i sista facket, detta höjer både cirkulationen i karet och genomflödet genom filterfacken. Att ha pumpen i display delen av karet höjer framför allt cirkulationen i displaydelen men inte i filterfacket så jag ser ingen fördel med detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...