JensGranlund Postat 21 augusti 2012 Postat 21 augusti 2012 Hej alla.Var på tiden att jag skaffade en tråd om mitt akvarium där jag kan ställa alla dumma frågor och funderingar.Akvariet har varit igång kanske 3år, då min kompis startade saltvatten gick det inte längre titta in i ett sötvattensakvarium.Det är väldigt simpelt uppbyggt.Skummare Deltec MCE300UVC3st cirkulationspumpar.Ingen sump (får bli om man uppgraderar) Har ni frågor svarar jag så gott jag kan. Mvh / Jens Citera
JensGranlund Postat 21 augusti 2012 Författare Postat 21 augusti 2012 Inväntar en kamera sen kommer bilder, vet att många gillar helbilder så det kommer absolut komma med Citera
JensGranlund Postat 23 augusti 2012 Författare Postat 23 augusti 2012 Lägger upp några bilder, eftersom jag inte är någon expert på foto så får ni ursäkta... Citera
JensGranlund Postat 23 augusti 2012 Författare Postat 23 augusti 2012 tack! med tanke på det lilla utbud vi har i skellefteå på fisk och koraller får man vara nöjd att ens kunna driva ett akvarium Citera
Mr_Ewing Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 En leucosternon hade de iaf Jättetjusigt! Citera
Sardellen Postat 24 augusti 2012 Postat 24 augusti 2012 (ändrat) Jättesnyggt- Körde själv ett Zooline ramakvarium på 325L för snart 10 år sen och hade det i flera år. Om jag ska komma med ett litet tips trots allt så rikta upp en av pumparna så du får lite rörelse på vattenytan så slipper du plättar med stillastående vatten. Ändrat 24 augusti 2012 av Sardellen felstavning Citera
JensGranlund Postat 24 augusti 2012 Författare Postat 24 augusti 2012 Wigge. Tack!!Mr.Ewing. Ja just den är inte från skellefteå utan från umeå men det är nära nog för att räknas, mycket tjock och fin! mycket nöjd med den! Sardellen. Hade en pump mot ytan men den fick flytta då den behövdes i ett annat akvarium, men igår var jag iväg och köpte en till pump som kommer gå mot ytan.Men det är exakt såna tips jag vill ha!!Tack! Citera
JensGranlund Postat 9 september 2012 Författare Postat 9 september 2012 Hej! Någon som har prövat dessa?http://www.reefbrite.com/reefbrite-tech-led/Hur många skulle man behöva?Mvh Jens Citera
vll1g Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Du är inte sugen på fraggbyte? Bor själv i Skellefteå nämligen:) Citera
JensGranlund Postat 16 augusti 2013 Författare Postat 16 augusti 2013 Sorry för sent svar, vll1g, det skulle gå utmärkt. vi får bestämma en dag. om jag nu har något av intresse.?mvh Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.