_Manne_ Postat 8 september 2012 Postat 8 september 2012 Blir nog svårt att få förmånga Mini Maxis.. :)Med vänlig hälsning, Manne Citera
Tribiani Postat 8 september 2012 Författare Postat 8 september 2012 Blir nog svårt att få förmånga Mini Maxis.. :)Med vänlig hälsning, ManneSå sant!! /Daniel Citera
Tribiani Postat 16 september 2012 Författare Postat 16 september 2012 En liten uppdatering...Idag har det blivit omflyttning i karet och ett vattenbyte. Mjukkorallen (Sarcophyton) har fått flytta in i grabbens akvarium och därmed gett plats till ett par Ricordea florida.En röd mini carpet anemon har också flyttat in men har ingen bra bild på den än. Jag har fått skaffa ett täckglas för mina gobies har en hemsk ovana att hoppa ur akvariet.Vattenvärdena är helt ok. Det enda som jag behöver göra är att buffra upp kH ibland.Och en helbild på hur det ser ut idag/Daniel Citera
odel68 Postat 16 september 2012 Postat 16 september 2012 Ser bra ut Daniel vi får höras ngn dag hoppas allt ok mvh Ola Citera
MaddeI Postat 16 september 2012 Postat 16 september 2012 Snyggt Daniel! Fina Rics! Trist dock att dina gobies ägnar sig åt torrsim hela tiden! Hoppas täckglaset håller dina framtida gobies på rätt sida glaset!/Madde Citera
Tribiani Postat 17 september 2012 Författare Postat 17 september 2012 Snyggt Daniel! Fina Rics! Trist dock att dina gobies ägnar sig åt torrsim hela tiden! Hoppas täckglaset håller dina framtida gobies på rätt sida glaset!/MaddeTack Madde Jag hoppas att kunna hålla dem i akvariet nu.Jag vet inte vad som far i dem. Kanske tror dem att algerna är grönare på andra sidan glaset Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
alexochingencarina Postat 17 september 2012 Postat 17 september 2012 Ser riktigt trevligt ut. Fint litet rev! Citera
Tribiani Postat 17 september 2012 Författare Postat 17 september 2012 Ser riktigt trevligt ut. Fint litet rev!Tack så mycket. Det är väldigt rogivande Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Tribiani Postat 20 september 2012 Författare Postat 20 september 2012 En liten sten med några Ricordea yuma har flyttat in. Annars tuffar det på bra.Mvh Daniel Citera
_Manne_ Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 Ingen bild på den röda anemonen ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Tribiani Postat 20 september 2012 Författare Postat 20 september 2012 (ändrat) Ingen bild på den röda anemonen ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJo jag har bara en kass mobilbild. Den sitter o tjurar i skuggan än. Hoppas att den tittar ut snart och att den vill pumpa upp sig. Den har fått lite mysis som den slukade.Mvh Daniel Ändrat 20 september 2012 av Tribiani Citera
Tribiani Postat 27 september 2012 Författare Postat 27 september 2012 Nu har äntligen den lilla mini carpet anemonen tittat fram Mvh Daniel Citera
_Manne_ Postat 27 september 2012 Postat 27 september 2012 En trevlig liten rackare hoppas den växer på sig!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
MaddeI Postat 27 september 2012 Postat 27 september 2012 Va roligt att den ville visa sig till slut, Daniel! Citera
Tribiani Postat 27 september 2012 Författare Postat 27 september 2012 Ja det var skoj att den kom fram. Den fick lite mysis som belöning . Hoppas den växer till sig lite och att den kommer överens med grannen. Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 28 september 2012 Postat 28 september 2012 Är det samma släkte dvs tapetum så ska det inte vara några problem med kompishanteringen.. Det lär du kunna se ganska omgående.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
spotUP Postat 12 november 2012 Postat 12 november 2012 Shit vilket fint blenny! Om mitt blir hälften så snyggt blir jag nöjd! Citera
Tribiani Postat 13 november 2012 Författare Postat 13 november 2012 Shit vilket fint blenny! Om mitt blir hälften så snyggt blir jag nöjd!Tack Johan.Jag tror att ditt Blenny kommer bli hur bra som helst . Det är ett trevligt litet kar tycker jag Mvh Daniel Citera
Tribiani Postat 23 november 2012 Författare Postat 23 november 2012 Min lilla carpet anemon ville väl ha lite sällskap sedan maxi mini anemonen flyttade på sig, så att den delade på sig. Skoj, nu har man två Mvh Daniel.Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk Citera
Tribiani Postat 17 april 2013 Författare Postat 17 april 2013 Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade tråden så här kommer några mobilbilder. Citera
Tribiani Postat 12 maj 2013 Författare Postat 12 maj 2013 Det har inte hänt så mycket mer än att några vattenbyten är gjorda plus skummare, pumpar och uv-filter är rengjorda.Karet tuffar på och allt ser ut att trivas. En massa rörmaskar har poppat upp och två av min tapetum anemoner har hittat varandra till slut. Citera
odel68 Postat 13 maj 2013 Postat 13 maj 2013 Ser bra ut Daniel kommer ev inom ikväll om jag hinner, mvh Odel68 Citera
Tribiani Postat 15 juni 2014 Författare Postat 15 juni 2014 (ändrat) Det var ett tag sedan jag gjorde en uppdatering här. Mycket beror på att invånarna har flyttat och karet tömts. Nu är det igång igen och karet har även fått en liten uppdatering.Karet har fått ny belysning. Det är samma ramp som hängde över grabbens gamla kar. Innan hade den 1x12 dioder Cool White och 1x12 dioder Royal Blue med 1-10V styrning. Nu har den 2x6 dioder Cool White, 2x6 dioder med Royal Blue och 1x6 dioder med UV. Allt styrs nu med Janne68s styr- och drivkort. Rampen maxar på 93W med nuvarande inställning. Jag kör den dock bara på 50%.Karet har även fått ny levande sand och ny levande sten. En liten wp-10 har också stoppats i. En semi-automatisk vattenpåfyllning har också monterats. Ändrat 15 juni 2014 av Tribiani Citera
_Manne_ Postat 15 juni 2014 Postat 15 juni 2014 Snyggt! Vad ska det bli i karet sen ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.