kebben Postat 2 september 2012 Postat 2 september 2012 En av mina clowner har hittat min minsta BTA (tog bara 6 månader...)Det konstiga är bara att han suger tag i anemonens "tentackler" och typ somnar...Filmade lite med mobilen. Är detta normalt? Citera
StoffeSwe Postat 2 september 2012 Postat 2 september 2012 Det gör mina också, min hona ligger i anemonen och chillar samtidigt som den suger på en tentakel. Jag vet inte varför den gör det, men jag tror inte du behöver oroa dig. Citera
Yodelking Postat 2 september 2012 Postat 2 september 2012 Kanske för att hålla sig imuna mot giftet?De brukar suga på tentaklerna och sedan få över på sina ägg så att de nyfödda tål giftet. Citera
Kiwi Postat 2 september 2012 Postat 2 september 2012 Verkligen ett fascinerande beteende! Det där med att hålla sig immuna och att föra över det till rommen.Skickat från min Samsung galaxy S3 via tapatalk 2 Citera
Laggeman Postat 3 september 2012 Postat 3 september 2012 Mer läsning: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?30963-Brukar-clowner-suga-fast-sig-i-polyperna Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.