Gå till innehåll

KEY LED K3 Bridgelux version K3 7848-D-TC


spoix

Rekommenderade inlägg

Hej,

Sitter och funderar på att skaffa led till mitt 240L akvarium med måtten L120 H50 D40 cm.

Jag undrar om denna rampen skulle passa?

http://www.aquastyleonline.com/products/KEY-LED-K3-Bridgelux-version.html

Om någon använder sig av liknande ramp får ni gärna säga vad ni tycker om den.

Är inte så hemma på led så tar gärna tips och förslag på andra ramper om det visar sig att denna ej skulle räcka till.

Min tanke är att hålla mjukkoraller och fiskar.

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en razor och jag skulle inte rekommendera den om du ska ha den till ett 120cm långt kar. Till ett kar med mest mjukisar och fiskar så skulle det kunna funka bra, men det kommer vara dåligt upplyst ute i kanterna på karet.

I övrigt kan jag bara rekommendera den. Jag har en 10 000k, jag tyckte att 16 000k såg väldigt blå ut i affären, jag har hellre valet att kunna dimma de vita ledarna och välja hur blått/vitt jag vill ha, med 16 000k har du svårt att göra det, där kan du välja mellan blått och mer blått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svar. Min tanke är som sagt att hålla mjukkoraller och fisk. kanske en lösning är att behålla min hagennglo ramp + led för att få lite ljus i kanterna? Andra som kör med led får gärna fylla på med hur ni har löst det i era kar som är lite längre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...