Gå till innehåll

3w 420nm led?


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Vad tror ni om dessa leds? Kan de var något att blanda upp belysning med? Har 10w led chip av olika sorter, tänkte blanda upp med några 3w blå oxå för att få in lite fler våglängder och spridning på ljuset.

http://viewitem.eim.ebay.se/10PCS-x-3W-Ultra-Violet-UV-420nm425nm-LED-Emitter-68lm-AquariumsPlants/221075159405/item

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Acrc har även 430nm 3w, funderar på några 420 och några 430, mest för att få med dessa våglängder oxå. dessutom ska man kanske vara lite försiktig med dessa så det är kanske inte helt fel med kina-leds på dessa?

Någon som provat 3w kina-leds? Hur står de sig mot andra? Att de inte är riktigt lika bra förstår jag, speciellt med tanke på pris, kan ju få 10st royal blue för 10dollar... I just 420 o 430nm finns ju inte så många andra...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror ni om dessa leds? Kan de var något att blanda upp belysning med? Har 10w led chip av olika sorter, tänkte blanda upp med några 3w blå oxå för att få in lite fler våglängder och spridning på ljuset.

http://viewitem.eim.ebay.se/10PCS-x-3W-Ultra-Violet-UV-420nm425nm-LED-Emitter-68lm-AquariumsPlants/221075159405/item

Ser dock ut som att de inte sitter på någon stjärna, hur har du tänkt fästa dem? sen står det faktiskt alderles för lite info för att jag skulle vilja ha dem över karet.

Satsa heldre på dessa: http://www.ledgroupbuy.com/true-violet-led-420nm/ Kan nästan garantera att de är av bättre kvalite

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som provat 3w kina-leds?

Många här på guiden har gjort det med bra resultat

nu är det vääldigt stor skillnad på kvalite mellan ledsen, är som att säga svenska köttbullar tyvärr klassar många mamma scans som svenska köttbullar samma princip gäller med leds.

marknadsledaren i kvalité (iaf för rimliga priser) Är CREE, jämnfört med de flesta andra bättre kinaledsen är de runt ~20% effektivare per watt Dock är dem ungefär dubbla priset mot tex Bridgelux.

Räkna på kostnaden på Drivers, Kylning och leds så kan du göra en beräkning på hur de står sig mot andra till just ditt kar.

Jag skulle dock avråda ifrån att köra på någon noname kina brand om man inte har väldigt bra koll på vad man gör.

P.S. numera tillverkas iaf en del av CREE's leds i kina :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo på bilden är de utan stjärna, men det går att få dem på stjärna oxå :)

Hm, det såg inte helt ointressant på ledgroupbuy, länge sedan jag kollade där :)

För min del ska jag bara trycka in ett gäng på befintlig belysning med 10w chip för att få lite fler våglängder och mer blått, så jag behöver bara leds o driver

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...