pegekin Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 Vad för sorts mat rekomenderar ni för nykläckta clownägg? Finns de något annat än rotifers och var får man tag på de? Citera
Ticky Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 Det enda jag fått att fungera de första 1-2 veckorna är rotifers. Efter det äter de artemia. Citera
Dykaren Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 Rotifers är det enklaste i alla fall. Om man har en schysst odling av copepoder i rätt storlek så fungerar det också, men det är tyvärr mycket svårare än rotifers. Och enligt min erfarenhet så är det endast levande foder som fungerar bra. Citera
Reuben Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 Finns de som påstår sig fött upp clowner i de tidiga stadiumen på ägg-gula (vet ej om det var kokt eller inte). Men rotifers är nog det enda säkra kortet. Citera
pegekin Postat 11 september 2012 Författare Postat 11 september 2012 Finns de som påstår sig fött upp clowner i de tidiga stadiumen på ägg-gula (vet ej om det var kokt eller inte). Men rotifers är nog det enda säkra kortet.Hur funkar det/var finns det? Citera
Reuben Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 tyvärr har inte så mycket info, vet bara att jag läst det tidigare. Citera
StoffeSwe Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 Jag har också hört om äggula... Rostat i ugn, nermalt till ett fint pulver. Kan dock inte svara på om det fungerar. Tror rotifers finns som frysfoder. Citera
Ticky Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 Varför vill du inte köra med Rotifers?Clownyngel är jägare och det är svårt att få dem att äta något annat än levande mat i rätt storlek.Jag provade äggula men fick det inte alls att fingera. Citera
pegekin Postat 11 september 2012 Författare Postat 11 september 2012 Varför vill du inte köra med Rotifers?Clownyngel är jägare och det är svårt att få dem att äta något annat än levande mat i rätt storlek.Jag provade äggula men fick det inte alls att fingera.Tja, de handlar ju inte om att jag inte vill göra de, men om man som jag bor på Åland så e utbudet inte speciellt stort om man säger så,så därför ville jag ha lite andra tips:snurrig: Citera
Ticky Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 Hör med http://www.mikromarine.se/ om de skickar till Åland.De har annars allt du behöver. Citera
pegekin Postat 11 september 2012 Författare Postat 11 september 2012 Kokt då antar jag,låter lite mysko förstås. Undrar va frun säger när hon kommer hem och frågar vad de blir för mat......Tja,du kan ju titta i ugnen vad de finns för läckerheter där,En specialitet som dom äter i Märsta kan jag väl säga då eller hur Chrisoffer? Citera
Dykaren Postat 11 september 2012 Postat 11 september 2012 Kan ju gå fånga vilda copepoder och dylikt i lämplig storlek... mkt jobb och risk för parasiter, men fullt möjligt. Citera
pegekin Postat 11 september 2012 Författare Postat 11 september 2012 Kan ju gå fånga vilda copepoder och dylikt i lämplig storlek... mkt jobb och risk för parasiter, men fullt möjligt.ok??? Du kan int möjligtvis gå lite djupare på de ämnet,hur går de till???? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.