Turbosnigel Postat 13 september 2012 Postat 13 september 2012 Hej jag sitter i tankarna att köpa en profilux datorn men jag har kollat runt lite och blir inte riktigt Klok på alla olika paket som finns. Det jag skulle vilja kunna göra är att mätaSalthaltPhRedoxTempSen vet jag inte om det finns något annat bra värde man kan mäta. Jag vill gärna ha profilux touchen också. Går det att mäta alla dessa värden med någon profilux dator och vilken i så fall. Citera
Lasse Postat 13 september 2012 Postat 13 september 2012 I stort sett alla klarar dessa saker. Salthalt är den parametern som jag själv tycker är sämst. Dyr prob, ca 2000:- till saltvatten och den jag har är totalt otillförlitlig. Iofs var den begagnad när jag köpte min dator. Ett tips är att försöka få tag på en begagnad - då brukar det följa med lite bra att ha grejer.MVH Lasse Citera
wrang Postat 13 september 2012 Postat 13 september 2012 Ska du ha en profilux toutch så är det version 3 som gäller.Köper du en 3. EX så har den massa inbyggt från börjanhttp://www.aquariumcomputer.com/System__E_/Products/Controller/ProfiLux_3_eX/profilux_3_ex.html Citera
HumAnyt Postat 13 september 2012 Postat 13 september 2012 Varför inte kolla på reefangel.com istället? Känns som en mycket mer prisvärd dator, speciellt till det du ska ha den till. Citera
Turbosnigel Postat 14 september 2012 Författare Postat 14 september 2012 Jag fattar typ inget av den där reefangel datorn. Vad menar du wrang med att ex har massa inbyggt. Vad kan den göra som dom andra inte kan. Citera
wrang Postat 14 september 2012 Postat 14 september 2012 Alla är samma styrsystem men ex har fler ingångar men även plugin kort med från början som tex redoxKolla in på denna sida så kan du jämföra dr olika modellerna http://www.aquariumcomputer.com/System__E_/Products/Controller/controller.htmlSent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera
Turbosnigel Postat 14 september 2012 Författare Postat 14 september 2012 Oki får nog bli en ex Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.