Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag lyckades klanta mig och en trasig doppvärmare värmde akvariet upp till 30 grader under ca 1 dygn. Nu är alla mjukisar, som sinluaria och scaron helt ihopdragna och verkar inte vilja öppna sig igen. Tempen är normal igen men undrar om jag ska byta vatten eller avvakta någon dag till?

Postat

30 grader brukar inte vara någon större fara och det är helt naturligt att mjukkoraller drar ihop då och då... speciellt om ngn större förändring har skett i akvariet. Jag tror inte du behöver vara speciellt orolig, dina koraller kommer nog öppna sig snart igen. Det är aldrig fel att byta vatten, men det är nog som sagt ingen större panik med det just nu.

Postat

en bild skulle hjälpa, men 30grader är ingen större fara under kortare perioder, inte bra alls men inte dödligt.

Postat

Sitt stilla i båten och gör inget just nu. Bättre att vänta någon några dagar och se hur det utvecklar sig. Absolut inget fel att blanda till vatten och salt för ett vattenbyte om det skulle försämras. Kol kan också vara bra att använda i förebyggande syfte. Men som redan sagts, vänta och se hur det utvecklar sig.

Postat
  • Författare

Tack så jättemycket, då väntar jag lite till och blandar till lite vatten. Ska köpa kol också.

Postat
  • Författare

Kan berätta att alla koraller har öppnat sig igen och verkar må bra. Tack alla för hjälpen.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.