Namnbrist Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 Beror inte på drivern....e väl potten som är skräp? Citera
freddi36 Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 28° är bra, skulle säga att man kan ha uppemot 50° innan det blir kritiskt, det är vad jag hört. Kör du sen med fläkt också kommer tempen på flänsen sjunka rejält. Min fläns är alltid kallare än rumstemperatur när fläkten är på Citera
freguz Postat 20 september 2012 Författare Postat 20 september 2012 Aha ok. Fläkten går hela tiden här också. Ska prova gasa på lite o mäta max tryck Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2 Citera
smedberg Postat 20 september 2012 Postat 20 september 2012 Svaret jag fick från de jag köpte led från var att så länge du kan hålla i kylflänsen så är det ok. Jag tror du kan ha ganska hög temp innan ledarna tar skada. Men lägre temp är väl antagligen att föredra. Citera
patrikk Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Har nu limmat dit alla 24 leds på flänsen.Det är4st 6500K4st 10000K14 Royal Blue2 True violetHur lång tid kan det ta innan Heatsink plaster limmet har torkat såpass att man kan löda?Har köpt lite för få vita med flit, så det finns lite marginal på blåa slingan att dimma nerFrågan är vilka 2 serier man ska göra....Funderar på- 2 violetta - 10 RB -- alla 8 vita - 4 RB -För dom violetta vill man väl ha i det där "mys-pys-ljuset" som är morgon/kväll så det flouroscerar ordenligt...[ATTACH=CONFIG]82142[/ATTACH]Vilka mått har ditt kar med din LED-belysning ? Citera
freguz Postat 3 december 2012 Författare Postat 3 december 2012 Vilka mått har ditt kar med din LED-belysning ?43 * 43 * 43 Kör det inte riktigt på full ös, tycker det blir lite väl ljust. Citera
patrikk Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 43 * 43 * 43 Kör det inte riktigt på full ös, tycker det blir lite väl ljust.Vilken driver köpte du vilken längd på kylflänsen? samt hur har dina koraller reagerat på den nya belysningen? har du kanske en snygg bild på ditt kar med din belysning? Citera
patrikk Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Sorry såg bilderna nu. Vilka mått har din kylfläns?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.