Gå till innehåll

Bora Bora


Kjelle

Rekommenderade inlägg

Har för avsikt att starta upp ytterligare ett mindre saltvattenakvarium nu i höst/vinter och har tittat lite på Preis Bora Bora sand.

Det jag undrar mest är om någon här på guiden har provat den och vad i så fall åsikten om den är och om det kan vara ett bra val.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har för avsikt att starta upp ytterligare ett mindre saltvattenakvarium nu i höst/vinter och har tittat lite på Preis Bora Bora sand.

Det jag undrar mest är om någon här på guiden har provat den och vad i så fall åsikten om den är och om det kan vara ett bra val.

Jag har just startat upp ett Reef Max på 105 liter och har Bora Bora sand i,och int sku jag säga att de sku va nån skillnad på den vs annan sand,visserligen valde jag den lite mera grovkorniga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just startat upp ett Reef Max på 105 liter och har Bora Bora sand i,och int sku jag säga att de sku va nån skillnad på den vs annan sand,visserligen valde jag den lite mera grovkorniga.

Bora Bora sanden är den "torr" dvs. ej "blöt" som ex. Carib sea med organismer?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att stoleken på kornen är mer jämn än vad dom påsar Caribbean jag provat varit. För mig har Bora Bora varit bättre ur den synpunkten.

Låter ju bra, jag har nu bestämt mig så det får bli 3/5 Caribbean och 2/5 Bora Bora i mitt kommande korallkar som jag kommer få vilken dag som helst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, skall du starta ett kar till din rackare:snurrig:

Jo det blir det tredje.

Har tänkt och ha det mer som ett fraggkar och givetvis någon eller några fiskar i som kan passa.

Inga stora grejor 1200*300*400 med ett vattenstånd på 30 cm.

Vattnet är redan på G och går mörkt just nu och hoppas få akvariet inom de närmaste dagarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...