Postat 17 september 201213 Är TÀnkte kanske ni har funderingar eller ideer...Vill bygga en biopellets reaktor.mitt kar Àr vÀldigt litet och funderar om man kan bygga sÄ litet som jag vill. Kanske nÄgon kan ge tips.Förslagsvis ett genomskilningt pvc rör 4-5 cm i diameter ca 20 cm lÄngt.Tror ni att man skulle kunna fÄ till en reaktor som Àr helt under vatten.Tittat pÄ andra byggen och frÄgan Àr om man köper en stÀllbar pump sÄ kan man justera med den. Sen Àr brar frÄgan hur det skulle se ut.
Postat 17 september 201213 Är Det gÄr sÀkert, frÄgan Àr om det Àr vÀrt besvÀret för att sÄdant litet akvarium. Antar att du gör en del frekventa vattenbyten som borde hÄlla nere nivÄerna endÄ. Om du skall göra en sÄ hade jag nog gjort den en aning bredare Àn sÄ...Kolla in dessa reaktorer:http://reefbuilders.com/2012/08/16/cad-lights-nr1-nano-reef-bioreactor/
Postat 17 september 201213 Är Författare Najs tackar....Vill mest testa lite sÄ man lÀr sig lite under tiden Vill helst inte byta vatten allt för offta för det Àr dÀr jobbet ligger TÀnkte göra tvÄ lika dana sÄ smÄ som möjligt med pelets i den ena och kol / phosphat remover i den andra...
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.