Zigmund Postat 25 september 2012 Dela Postat 25 september 2012 Har en hepatus (haft den i ca:2år ) som börjat med ett konstigt beteende .han simmar till bakkant av akvariet ,backar så stjärtfenan är över vattenytan ,huvudet rätt ner och sprattlar sedan till så vattnet skvätter överallt Detta har han gjort i ett par dagar . kan inte se något konstigt på den ,när jag kommer fram och ska mata är han som vanligt . Men sedan fortsätter han med detta ( ett par timmar om dagen ,såklart den sidan jag har alla kontakter mm så fått bygga ett stänkskydd ?Jag har en till hepatus (om detta är någon kärleksförklaring eller bara något galet ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 25 september 2012 Dela Postat 25 september 2012 att hepatus har benägenhet att bli konstiga med tiden kan jag hålla med om. jag hade min i 2 år och vid inköp var den 5cm och vid försäljning 18cm och tjock som en gris. Han for runt som en to hela tiden i karet och var allmänt störig. han tog bla luft från ytan och tuggade på luftbubblorna och direkt efer att de åkt ut så åkte han upp och tog nya bubblor. När han svängde runt på ytan så plaskade han också till så vatten for ur akvariet. han bet också tag i fraggar för att sedan simma iväg med dom och släppa ner dom på ett helt annat ställe.... tror du förstår att jag inte ville ha kvar honom. jag är av åikt att heptus är bland den minst lämpade kirurg man kan ha i ett akvarium...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr_Ewing Postat 25 september 2012 Dela Postat 25 september 2012 Har ni inte sett hur Doris beter sig i Hitta Nemo Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 25 september 2012 Dela Postat 25 september 2012 Samma med den jag hade, blev helknasig när den började växa till sig lite.Antar att den vill ha mer utrymme att sträcka ut sig på, dom har ju en tendens att skjuta iväg som en projektil genom karet emellanåt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas N Postat 25 september 2012 Dela Postat 25 september 2012 Har ni inte sett hur Doris beter sig i Hitta Nemo Finns väl en förklaring till varför de valt jusst den sortens fisk till den rollen...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Zigmund Postat 25 september 2012 Författare Dela Postat 25 september 2012 ok hehe ,bara vänja sig då . Tror inte ungarna går med på att den ska ut ! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 26 september 2012 Dela Postat 26 september 2012 Olämplig akvariefisk, om man inte har ett akvarium på 1500 liter. Thats it! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.